Alicelindstrom

Jag är inte beroende

Jag är väldigt glad över att jag aldrig haft ett beroende, kanske ett mildare sockerberoende, men inget snus-, alkohol- eller rökberoende. Väldigt tur det! Mobilberoende är väl kanske det närmaste jag kommer ett beroende i dagsläget. Jag klara mig utan mobilen men jag kollar den ofta, många gånger helt omedvetet. Och utan mobilen känner jag en saknad, även fast att jag egentligen inte behöver den. Är du just nu mitt uppe i ett beroende, kanske snusar du flera gånger om dagen och vill verkligen sluta?? Då jag aldrig haft något är det svårt för mig att förstå hur jobbigt det faktiskt är. Detta är ett stort skäl till att jag valt skriva den här texten om olika beroenden ihop med sidan jag länkar till, så att det tydligt framgått! Jag har ingen i min närhet som är djupt beroende.

 

Att tobak inte är bra för kroppen är allmänt känt. Det har nu kommit ut olika tobaksfria alternativ på marknaden som exempelvis Zyn vilket är bra för de som vill trappa ner. Men det bästa om man vill sluta är såklart att göra sig av med beroendet helt och hållet. Det kommer antagligen vara väldigt tungt för vissa beroende på hur länge man har hållit på med sitt beroende. Men det är viktigt att veta att det alltid finns hjälp att få! Sök gärna på nätet efter tips och tricks för att trappa ner.

 

Julia Nilsson

Hej, jo men mobilberoendet kan jag relatera till. Det blir mycket mobilsurfande på kvällarna. Och oftast kommer jag också på mig själv att jag sitter mycket med den men det glöm typ lika snabbt efter en timmer :)


blogg: http://https://julisnilsson.blogg.se/
tvättställsblandare

Detta ämne borde lyftas upp mera. Är och kommer bli ett stor samhällsproblem!


blogg: http://nivito.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin