Alicelindstrom

Hur ska man marknadsföra sig

Något som jag intresserats av i flera år är marknadsföring. Hur marknadsför sig olika företag i olika branscher? Vilka sätt är bäst? Hur ska jag marknadsföra mig bäst? (gällande bloggen alltså, för att nå ut till företag och läsare).

 

Vilken typ av marknadsföring föredrar du? det finns så många olika och här kommer några exempel: radio/TV reklam, mejl, post i brevlåda, sms, affischer, reklam i sociala medier som facebook eller instagram, marknadsföring via influencer, banderoller, "merch" så som pennor, kepsar. Ja listan kan göras lång.

 

Jag gillar företag som marknadsför sig lite mer diskret men inte på ett fult sätt, om du förstår vad jag menar. Det är bland annat därför jag skriver det här inlägget i samarbete med easytryck. Jag gillar personligen när företag går via influenser och om influenserna ger sin ärliga åsikt. Annars reklam på busskurer är också väldigt bra.

 

 








Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin