Alicelindstrom

2 år sedan

- inlägget är ett samarbete -
 
Tänkt att det snart är två år sedan jag tog studenten och hade min studentbal. Jag är nästan lite småavis på alla er som går i trean nu som har balen, studentveckan, mösspåtagning och allt det framför er. Kanske är du på jakt efter en aftonklänning till balen eller till någon annan tillställning i sommar? Kanske ska du på bröllop? finare fest? eller bara behöver nya skor eller smyken? Isåfall tipsar jag om JJ's House, där finns nästan allt när det kommer till bal, bröllop, fest, finkläder eller liknande.
 
Här kommer tre snabba tips till dig som tar studenten i vår:
 
- Välj bekväma skor framför fina skor. Balen, fester och studentdagen innebär en hel del gående, stående, hoppande och dansande. Ta de bekväma skorna framför de snyggaste, för det är inte kul att minnas hur ont man hade i fötterna på sin student. Jag sprang ut i sneakers och på balen hade jag väldigt låga klackar. Jag festade i sneakers för jag vet hur ont i fötterna jag har i slutet av kvällen.
 
- Drick inte för mycket alkohol. Det här gäller egentligen varje dag livet ut för alla, men speciellt på bal och studenten. Vem vill sitta på en toalett och kräkas på balen? inte minnas utspringet? vara halvt borta på sin mottagning och knappt veta vilka som varit där för att fira en? eller inte ens komma in på krogen på sin studentdag för att fira med alla kompisar? nejnej drick mycket vatten och ta det lugnt med alkoholen. 
 
- Ha kul och njut! Du tar bara studenten en gång och njut av de sista dagarna med din klass, dina vänner och allt som tillhör studenten. Häng inte upp dig så mycket på små detaljer såsom text på flaket, för vad spelar det för roll när du väl står på flaket (eller ja, det beror vi på hur sjuk text man har). Eller låt som du ska springa ut till. Det spelar ingen roll om du inte älskar alla låter på klassens spellista som ni ska ha på flaket.
 
 
Det känns så konstigt att det är två år sedan jag gick ut gymnasiet och det känns nästan ännu konstigare att det är fem år sedan jag gick ut nian. Det är alltså fem år sedan jag gick på min grundskola som jag gått på från miniettan till nian. Fem år är inte lång tid. Till er som tar studenten i år eller har den framför er, njut!

Pauline Hurtig

sååå vacker :D


blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin