Alicelindstrom

Nyårslistan 2018

Den här lista postade jag för ett år sedan, varför inte köra på samma lista för att utvärdera de gångna året? Vill du läsa mina svar från ett år sedan hittar du det inlägget här!

 

Gjorde du någonting 2018 som du aldrig gjort förut? 

Jag backpackade, det har jag aldrig gjort tidigare och det var riktigt roligt! 

 

Genomdrev du någon stor förändring?

Nej det tycker jag inte. 

 

Vilka datum från 2018 kommer du att minnas?

22/1, den dagen åkte jag till Asien och jag var riktigt nervös. Både för att det var första gången jag skulle träffa mina resekompisar och för att det var första gången jag skulle vara borta så länge och så långt utan föräldrar.

 

 

Har något hänt som du önskat aldrig hade hänt?

Att min farfar gick bort.

 

Dog någon som stod dig nära? 

Min farfar gick bort i augusti.

 

Det bästa du gjort under 2018?

Rest!!!!

 

  

Vilka länder besökte du i år?

Singapore, Thailand, Kambodja, Vietnam, Filippinerna, Indonesien, Hong Kong, Nederländerna och Sverige. Jag har aldrig varit i så många länder under samma år.

 

Hur firade du jul 2018?

Tillsammans med min familj och släkt. Först kom farmor på fika och sen på kvällen kom min morfar, moster och hennes man.

 

Bästa köpet? 

Min nya mobil!

 

Blev du kär år 2018?

JA.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att resa, det gör mig alltid glad!

 

 

 

Har du skadat dig eller varit allvarligt sjuk? 

Nej. Det sjukaste jag varit var matförgiftning x2 men förutom det har jag varit väldigt frisk.

 

Saknar du något 2018 som du vill ha 2019?

Jag kommer inte på något nu.

 

Har du varit full år 2018?

Ja det kan ha hänt.

 

 

Vad önskar du att du hade gjort mer? 

Tagit vara på de roliga stunderna.

 

Vad önskar du att du hade gjort mindre? 

Varit ledsen.

 

Favoritserier i år? 

Ojoj vad svårt! Kanske Modern Family.

 

Bästa boken du läste i år?

Jag kommer hem till jul.

 

Sämsta boken du läste i år? 

Jag har bara läst ut en bok i år så jag har inget svar på den frågan.

 

Största musikaliska upptäckten? 

Jag har verkligen fått upp ögonen för Khalid, Bazzi och Post Malone under de senaste 12 månaderna. 

 

Vad var din största framgång på jobbet år 2018? 

Nää

 

Din största framgång på det privata planet?

Oj jag vet faktiskt inte. Att jag accepterat mig själv mer.

 

 

Största misstaget? 

Jag har säkert gjort mängder av misstag men just nu kommer jag inte på något. 

 

Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?

Tråkigt nog ledsnare.

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Att resa.

 

Något du önskade dig och fick?

En bra resa.

 

Något du önskade dig och inte fick?

Kommer inte på något bra på den.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2018?

Jag landade i Bangkok på min födelsedag mitt i natten. Först satt vi några timmar på flygplatsen och sen fick vi tag på en taxi som körde oss i 7 timmar från klockan tre på natten. Sen åt jag pannkaksfrukost och väntade på en båt och sen åkte jag båt till Koh Tao och sen var dagen mer eller mindre över.

 

Finns det något som hade kunnat göra 2018 ännu bättre?

Nej

 

Vad får dig att må bra?

Roliga människor och att resa

 

Vem saknade du? 

Mormor och farfar

 

De bästa nya människorna du träffade? 

Dom jag backpackade med och lite roliga människor att festa med.

 

Mest stolt över? 

Att jag har backpackat i SE Asien.

 

Högsta önskan just nu? 

Oj vad svårt, kanske att 2019 blir ett toppenår!

 

 

 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Fokusera mer på det positiva.

 

Vad ser du fram emot 2019?

Kanske någon resa. hahha märks det att jag gillar att resa eller??

 

Årets största överraskning?

Ojoj svår fråga

 

Då höll jag på att kissa ner mig av skratt?

Det finns ett antal gånger men inget jag kommer på som går att förmedla i text hur kul det var.

 

Det här ögonblicket fick mig att börja gråta?

Jag har säkert gråtit på någon flygplats för att jag är trött eller på någon fest för att jag är full. Men jag kommer inte på något som sticker ut eller som ens är intressant att veta.

 

Årets största besvikelse?

Att det inte är varmt länge. Vilket jag vet men det hade gärna fått vara dundervarmt lääääänge.

 

Det kommer jag aldrig glömma från 2018?

Min backpackingresa.

 

 

Det här hoppas jag händer 2019:

- Besöka någon rolig festival

- Kanske bli kär, sånt är ju myys

- Resa, gärna ett land jag inte besökt


Celine

Kram på dig, beklagar din farfar, smärtan när någon man älskar lämnar är obeskrivlig <3


blogg: http://nouw.com/celinelundqvists
Denise Taylor

Märks att den stora resan du gjorde i början av året var din höjdpunkt :D


blogg: http://taylorsroom.blo.gg
Heléna

Fina bilder och roligt att läsa dina svar :D Kram <3


blogg: http://helna.blogg.se
Sarah

Så kul att läsa och så mycket fina bilder :)


blogg: http://CheerSarah.devote.se
Matilda Berlin

Så himla kul lista att läsa!! Jag vet inte om du såg det, men jag bokade en resa till Vietnam igår. Har du några tips att dela med dig?? =) Kram <3


blogg: http://matildaberlin.se
ajlimullersandvik.blogg.se

Att bli kär är det bästa som finns! Hoppas att 2019 blir ett riktigt pangår :D


blogg: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Angelica Wåhlin

Så roligt att läsa!


blogg: http://angelicawahlin.se/
Maolion

Roligt med en sån lista!
Vilket år du har haft! <3


blogg: http://maolions.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin