Alicelindstrom

Annat typsnitt i inläggen blogg.se

Ni är några som har märkt att jag använder mig utav andra typsnitt i mina inlägg. Exempelvis i detta inlägg. Det är super enkelt och tar ditt inlägg till nästa steg samtidigt som det ger en bra struktur. Därför tänkte jag i det här inlägget lite snabbt gå igenom hur du gör.
 
1. Gå in i din stilmall och lägg in en ny rad som du kallar etc h5 (om du inte redan använder det). h3 är oftast rubrikerna i inlägget och jag har valt att kalla min specialtext för h5, så det är det jag kommer använda mig av i detta inlägg.
 
2. Där under mellan { } lägger du in det du vill styra. I detta fall skulle font-family, font-size och color vara de tre viktigaste att använda. Såhär ser min kod ut:
 
 
Som du ser använder jag ett typsnitt som heter Yellowtail och det är inte ett standardtypsnitt. Utan då behöver du lägga in det typsnittet, något jag har gjort ett inlägg om HÄR.
 
3. För att använda typsnittet i dina inlägg skriver du dina inlägg som vanligt. Klicka sedan på "ändra redigerare" (under rutan du skriver inläggen till höger). Då för du upp där du kan skriva html-kod. Omringa orden du vill ha "speciella" med <h5> ... </h5>. 

Angelica Wåhlin

Ååh, tack för bra guide!


blogg: http://angelicawahlin.se/
Matilda Berlin

Som jag saknar att komma åt HTML-koden! En utav dom få anledningarna till att jag skulle kunna överväga att byta tillbaka faktiskt. Kram fina <3

BTW! Så fick jag hem ljuset i veckan (TUSEN TACK), väntar dock fortfarande på tavlan. Har du möjlighet att kolla om något krånglar eller om den är påväg? KRAM <3


blogg: http://matildaberlin.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin