Alicelindstrom

Svar på frågor, del 1

Har du några nyårslöften detta år? Yes! Eller jag kallar det för mål. Iallafall så skrev jag ihop ett inlägg med mina mål för detta år som du hittar HÄR.
 
Vart ser du dig om 5 år? Förhoppningsvis har jag listat ut vad jag vill med livet, skaffat mig utbildning eller jobbar. Jag bor gärna med någon mys och inte hemma. Sorriii mammi å pappii.
 
Vem skulle du vilja äta lunch med? Beyonce. WOW! Eller kanske Obama, Ariana Grande eller varför inte en fotograf? Murad Osmann hade inte varit dumt, gumman pratade alltså om han i mitt nationella tal i ettan på gymnasiet. 
 

Vad inspirerar dig? Instagram, Pinterest, andras bloggar och lite allt möjligt beroende på vad det är. När det kommer till mat är ica en bra inspirationskälla.
 
Sminkrutin? Jag sminkar mig inte vardagligen. Meeen jag har 2 "varianter". Den ena är mer vardags och består av primer spray, concealer, puder, bronser, highlighter, ögonbryn, mascara och ev ögonskugga. Sen har jag min "fest look" som består av det jag nämnde men kanske lite mer och jag lägger till primer, foundations (gärna tre olika nyanser), solpuder, blush, settingspray, eyelid primer och mer ögonskugga.
 
Favoritplagg just nu? Min gröna tröja jag köpte i höstas på Monki. Den är perfekt när det är kallt och jag älskar den höga kragen.
 
 
Hur redigerar du dina bilder för instagram? Jag använder mig av Lightroom där jag har gjort en del olika presets. Bland annat en för selfies, strandbilder, inredning osv. Jag skulle kunna fixa ett inlägg med alla appar jag använder (hint, har redan ett som ligger i utkast). Skulle även kunna få ihop ett steg för steg hur jag gör om någon skulle vilja det.
 
Hur gör du för att få så vackert och långt hår? Jag fina du! Jag gör inget speciellt och har mina gener att tacka. Men detta gör jag, inte för att det är något speciellt.
- Jag använder sedan några år tillbaka endast schampo och balsam från Lush.
- Det händer att jag använder inpackning, sällan dock.
- Jag använder alltid hårolja innan jag borstar ut håret.
- Försöker duscha håret 1-2 gånger i veckan.
- Klipper mig hos frisör ca 1 gång per år. Då ryker 1-2 dm. Klipper annars topparna hemma då och då.
- Färgar sällan håret. Blekt slingor en gång per år senaste åren.
- Låter håret lufttorka och använder sällan värmeverktyg.
- Sover med fläta. Både för att slippa trassel och för att inte kvävas i sömnen.
 
 
Del två kommer snart, har du fler frågor är det bara att lämna en kommentar på det här inlägget!

Amanda Sofi

Så roligt att läsa om hur du tar hand om ditt hår, så fint ju!


blogg: http://www.nouw.com/amandassofi
Angelica Wåhlin

"både för att slippa trassel och inte kvävas i sömnen", förlåt, men jag kunde inte låta bli att skratta lite. Måste vara svårt att inte trassla in sig själv i sömnen när man har så långt hår :) Dock är det ju så otroligt vackert!


blogg: http://angelicawahlin.se/
Sarah

Så roligt att få läsa :)


blogg: http://CheerSarah.devote.se
Amanda

Så roligt att läsa :D använder också lightroom för mina bilder :)


blogg: http://amandalarsson.nu
Pauline Hurtig

haha relaterar till håret på natten, har alltid fläta


blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Sara Ekman

Så kul att läsa!! :)


blogg: http://aamaziing.blogg.se/
Yasmine

Vad roligt att läsa svaren på frågorna :D


blogg: http://www.yasmissy.blogg.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin