Alicelindstrom

Sömn är viktigt

Att sova bra är viktigt, både för att orka med vardagen och för att kroppen ska må bra. J Jag har hela mitt liv varit den som inte haft superlätt för att somna och jag kan inte förstå mig på de som somnar i klassrummet eller direkt när de lägger sig i sängen. Detta är ett av skälen till jag valt att göra texten ihop med sidan jag länkar till, så att det tydligt framgår. Har du också svårt att sova? det finns en del tips och annat att tänka på. Något som vi nog alla har hört är att man inte ska dricka koffein innan läggdags eller titta på skärmar. Med skärm menas bland annat dator, tv och mobil. 
 
Något annat som är viktigt, men som alla kanske inte tänker på är bra luft. Du behöver ren och frisk luft, även när du sover. Något som genast kan förbättra luften i ditt sovrum är bostadsventilation. Det är något du skulle kunna tänka på nästa gång du sovit dåligt eller haft svårt att somna, hur är luften i ditt sovrum? Rutiner är också bra. Själv ser mina kvällar ofta lika ut, serie tittande, frukt och sen sova. Vad är dina bäst tips för att sova bättre och somna snabbare? 
 

Hilma Eklund

Så bra det du skriver! Sömnen är ju bland det viktigaste! Jag gillar att ha det svalt i sovrummet, sen måste jag vara noga med att skriva ner allt jag tänker att jag måste göra dagen efter för att liksom kunna släppa det. <3


blogg: http://www.nouw.com/hilma
Pauline Hurtig

sömn är verkligen viktigt! jag brukar ligga och låssas drömma med stängda ögon innan, då somnar jag och drömer om de jag tänkte :)


blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin