Alicelindstrom

Ta hand om djuren

Jag älskar djur och har gjort det hela mitt liv och det är en väldigt stor del till att jag slutat äta djurkött. Djurens rätt som jag gjort texten ihop med är en organisation som arbetar emot djurförsök, djurfabriker, hålla djur i bur och även många andra djur som inte får leva som dom göra naturligt. Jag slutade äta nötkött och kyckling för kanske fem år sedan och har inte ätit en enda köttbit på tre år och jag klarar mig bättre utan kött. Något som gör mig ledsen och besviken är hur många ickepålästa människor det finns. Dom som har åsikter utan att läst på. På djurensrätt.se hittar du korrekt information från pålitliga källor. Visste du att det under 2018 dödades 425 630 nötdjur dödades i Sverige? För att en ska kunna producera mjölk måste den föda kalvar. Därav tvångsinsemineras korna. 50% av kalvarna som föds är hanar, dom lever 1-2 år innan dom blir kött då dom inte kan producera mjölk. Läs gärna på mer om exempelvis vegan recept och nästa gång du står på ica och ska välja mellan nötfärs eller vegofärs till tacosen blir valet enklare.

 


Sarah

Jag gillar med djur!


blogg: http://CheerSarah.devote.se
Pauline Hurtig

så himla söt! försöker äta mer vegetariskt :)


blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
ajlimullersandvik.blogg.se

jag har vegetarianism på min "mål för 2019"-lista som postades IDAG. Nu ska jag dock äta ur kylskåpet eftersom jag och min man är panka, men sedan är mitt mål att sluta äta kött och mjölk och sånt! Bilden du visar är fantastisk!!


blogg: http://ajlimullersandvik.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin