Alicelindstrom

Semester i Värmland

Jag har under min uppväxt varit på en hel del husvagnsemestrar runt om i vårat avlånga land Sverige. Även några husvagnsresor till Medelhavet och övriga Europa har det blivit. Några gånger har jag varit till Värmland och där finns det en hel del mysiga städer och platser att besöka. Till exempel Karlskoga, där finns både fina stränder, historia, kultur och bra restauranger. Söker du ett boende i närheten av Karlskoga tipsar jag om ett vandrarhem som finns vid Karlskoga Folkhögskola och ett spännande äventyrsboende vid Boda Borg. I närheten av staden finns vandringsleder som du kan vandra antingen ensam eller med en guide som dessutom fixar fin middag i skogen.
 
En annan toppenstad är Arvika. Visste du att det där finns 165 sjöar för fiske och vattenäventyr och vida skogar för friluftsliv. Arvika är bland annat även känd för sin motorsport, historia och kultur. Visste du att staden tidigare hette Oscarsstad, som en hyllning till kronprinsens son Oscar under tidigt 1800-tal. I kommunen finns en vandringsleder på 30 mil och hit kommer besökare från hela Europa för att upptäcka naturen. Är du istället intresserad av konst finns det flera museer i staden. Du kan titta på allt från antika bilar till tavlor och konst.
inlägget är ett samarbete

iseedee

Vad spännande! Jag har aldrig varit i Värmland, med det verkar som att det finns en massa att se och göra där! :D Man kanske borde satsa nästa sommar. :D


blogg: http://lifestyleofiseedee.blogg.se
Emma Engström

Nu kände man sig som hemma ju, Arvika ligger inte långt ifrån där jag bor! :D


blogg: http://nouw.com/emmaengstrom
Pauline Hurtig

Önska att jag gilla de :D


blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Erica

Haha vad kul att du tog upp min hemstad där jag är uppvuxen, Karlskoga! Själv tycker jag inte den staden är värst mycket att hurra över haha!


blogg: http://lifebyerica.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin