Alicelindstrom

Svar på era resefrågor

Jag bad er att ställa lite frågor om min resa när jag hade varit borta halva tiden, här kommer nu äntligen svaren.
 
Vilket land som ni har besökt än så länge har varit bäst? Vietnam eller Filippinerna som vi är i just nu. Vi har den plats i Filippinerna jag ser fram emot mest kvar så kommer nog bara gilla landet ännu mer!
 
Tog du många olika vaccin innan ni åkte? (det finns ju trots allt en del olika sjukdomar i asien som inte är så vanliga här i Sverige). Yes, jag tog mot Hepatit A och B, Japansk hjärnhinneinflamation och tyfoidfeber. Även en mot kolera som ska ha viss effekt mot turistdiaree. 

Har du ätit något som har varit riktigt gott/ inte alls gott? Jag har ätit väldigt mycket god italiensk mat, även gott indiskt, thailänskt och vietnamesiskt. Något som inte var speciellt gott var några nudlar jag åt i thailand som jag tyvärr inte minns namnet på. Tror det var vanliga nudlar med grönsaker men dom var kanske 2cm breda och slemmiga.
 
Vilken kamera och objektiv använder du när du fotar alla bilder? Jag har bara med mig ett objektiv på resan och det är mitt 17-135mm. Det perfekta reseobjektivet om du frågar mig, det var även det objektivet jag hade med till Australien. Min kamera jag använder är en Canon EOS 70D, som alltid hittar ni hela min utrustning HÄR
 
Får jag lov och fråga ungefär hur mycket hela "kalaset" har kostat? Som sagt så har jag några veckor kvar, så den frågan sparar jag nog till senare då jag fått en bättre överblick.
 
 
 
Har du fler frågor så får du gärna fortsätta ställa dom så samlar jag ihop till ett till inlägg!

Netti Starby

Intressanta frågor och svar! :-D Kramis


blogg: http://starbys.se
ajlimullersandvik.blogg.se

Ja, jag undrade också över prisklassen, jag ser att ni reser mycket buss och så, men fortfarande gör ni ju massa skoj grejer och äter gott :D :D


blogg: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Sussi

En fantastisk resa du får chans att göra. Filippinerna skulle jag gladeligen besöka jag med. Kanske i framtiden..


blogg: http://nouw.com/enkelthemma







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin