Alicelindstrom

Svar på frågor #2

Vad var det "galnaste" som hände under resan? Det hände så mycket konstiga saker. Allt som hände på Full Moon var väldigt konstigt och galet. Galna taxiresor och konstiga människor, det är alltså svårt att välja en galen grej. Men en av alla galna saker som hände, som är nog ett av mina favoritminnen, var när vi landade i Thailand klockan ett på natten och skulle ta oss ner till Koh Tao. Vid tre gick vi till en taxifirma och berättade vart vi ville åka. Dom skrattade och fotade oss med sina mobiler och vi förstod inte riktigt varför. Sen visade det sig att taxiresan skulle ta 7 sju timmar. Så från 3 på natten till 10 åkte vi taxi, utan att ha sovit något på hela natten. Vi var glada ändå och körde dryckeslekar utan dricka, han måste trott att vi var galna när vi spelade sten sax påse med honom, skrattade konstant eller när vi plötsligt var tysta 10 minuter och sen började prata igen.
 
Vilken skönhetsprodukt klarar du dig inte utan? Min hårolja och dagkräm. Jag använder sällan smink sedan jag slutade skolan, mest när jag ska på fest eller liknande. Så jag klarar mig bra utan smink.
 
Vad har du för sommarplaner? Jag ska jobba. Jag har inte fått något schema än men det ser ut att bli en hel del jobb. Förutom att jobba ska jag på bröllop, en festival och jag hoppas på många grillkvällar!
 
Vilken är den bästa resan du har upplevt? Asienresan helt klart. Dels för att den inte är som någon annan resa jag varit på och dels för att jag fick uppleva SÅÅÅÅ mycket. 
 
 
Skulle du kunna tänka dig att backpacka igen? Det tror jag. Men inte i Asien då det känns som att jag sett de mesta i varje land som jag vill se. Isåfall möjligen Sydamerika eller båtluffa, bara det att jag blir så illamående. 
 
Vad som fick dig att vilja spara ut håret så mycket? Jag har alltid haft långt hår och det är inget som jag riktigt tänkt på varför jag har. Jag måste ha varit ganska liten när jag bestämde mig för att spara ut det och under högstadiet hade jag kanske till armhålan men sedan dess har jag låtit det bli aningen längre. 
 
Dina bästa tips för långt hår? Jag är verkligen inte rätt person att fråga då jag inte gör något med mitt hår alls. Jag klipper 1dm+ varje år plus att jag toppar det hemma då och då. Jag använder inga speciella eller superbra produkter. Jag gjorde ett inlägg om min duschrutin som du hittar HÄR.
 
 
Vilka produkter du använder du? På länken ovan hittar du vilka produkter jag använder i duschen. Förutom det använder jag en hårolja efter jag duschat, torrschampo när håret känns smutsigt mellan tvättar och då och då hårspray för att jag har ganska mycket flyaways. Hårolja jag använder hittar du här (adlink), mina torrschampon jag varierar mellan är denna och denna (adlinks) och min hårspray hittar du här (adlink). Lockar eller plattar jag håret, vilket typ aldrig händer använder jag detta (adlink) värmeskydd från Maria Nila.
 
Vad jobbar du med? Jag har inte börjat jobba än då restaurangen inte öppnat än, meen jag har skrivit kontraktet så jag kan väl ändå säga att jag har ett jobb. Jag ska jobba på Pinchos.

Vad är det viktigaste du lärt dig när du var ute och reste? Att respektera andra. Respektera andra kulturer, dom du reser med och alla i din närhet. Inte ta för givet att andra har samma syn på saker som du har.
 

Var det svårt att resa med några som du aldrig träffat i verkligheten eller klickade ni med varandra direkt? Jag tyckte att vi klickade direkt. Egentligen så tyckte jag vi klickade ganska bra redan innan vi träffades första gången. Jag hade inte åkt med just dom om det inte kändes bra redan innan. Jag skulle inte säga att det var svårt men det var en spännande upplevelse som gick hur bra som helst. Det var roligt att träffa helt nya människor och vi pratade verkligen om allt. Dessutom var det extra kul då dom kom från Småland och Skåne och jag från Norrland, så jag lärde mig några nya ord. Efter tre veckor kom jag på mig själv med att tänka med skåns dialekt!

Leo

Fina bilder!


blogg: http://immigrantinsweden.blogg.se/
★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Roligt att läsa :). Har också sparat mitt hår i många år, började efter att min dåvarande frisör klippte för mycket :-o


blogg: http://www.saramadeleine.se
Celine

Alltså den där taxiresan lät så rolig!


blogg: http://nouw.com/celinelundqvists
NICOLE

Kul att jobba på Pinchos :D och kul att läsa alla svaren :)


blogg: http://nouw.com/nwistrand
Netti Starby

Vad kul att du ska börja jobba på Pinchos! :-D Kramis


blogg: http://starbys.se
Sara Ekman

så kul att läsa! :)


blogg: http://aamaziing.blogg.se/
Matilda Berlin

Nej vad roligt att läsa!!! Och STORT grattis igen till jobbet =) Kram finaste <33


blogg: http://matildaberlin.se
Angelica

Åh, så roligt att läsa!


blogg: http://angelicawahlins.blogg.se
Pauline Hurtig

vad roligt att läsa dina svar :) så fina bilder med!


blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Sussi

Oj, vilken taxiresa. Det är typ bara i Thailand man har råd att åka taxi i så många timmar och inte bli ruinerad.
Vad kul med jobbet på Pinchos. Grattis :)


blogg: http://nouw.com/enkelthemma
sarah

fina bilder


blogg: http://klarahs.blogg.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin