Alicelindstrom

Nations League

Fotbolls VM är i full gång just nu i Ryssland. Vad tror ni om Sveriges chanser under detta VM? Att Sverige vann sin första match är nog svårt att missa. Även jag, den inte speciellt fotbollsintresserade, har koll på det. Ska jag vara ärlig så ser jag nästan fram emot att VM ska vara över för den här gången, mest för att alla ska börja prata om något annat än fotboll. Vem som spelar idag, vem som vann, nästa match, mål hit och dit och blabla. 
 
Redan nu till hösten drar nya fotbollsturneringen Nations League igång, där även Sverige kommer spela. Så efter VM är det bara för det svenska laget att ladda om. Nations League är en turnering som består av fyra divisioner som är uppdelade efter FIFA-ranking och lagen är sedan lottade i grupper. Varje grupp består av tre till fyra lag. Till exempel så spelar Sverige i Divison B. Matcherna spelas mellan september till november i år och finalen, mellan de fyra lag som vinner grupperna i division A spelas under juni 2019. Nations League är även ett sätt för lagen att ta sig vidare till EM. Kommer du att följa den nya turneringen? Och hur tror du att det kommer gå för Sverige i den nya turneringen??

NICOLE

Ingen aning men hoppas det går bra iaf :D


blogg: http://nouw.com/nwistrand
Linnea Kinis

jag kollar minst två matcher per dag, hehe :D


blogg: http://linneakinis.blogg.se/
Julia HW

Har inte så koll på fotbollen!


blogg: http://juliahellgreen.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin