Alicelindstrom

Mitt 2018

Precis som de tidigare åren så kommer här min årliga årsresume, vilket är en recap vad jag har gjort månad för månad. Vill du spana in vad jag har gjort under de tidigare åren så hittar du dom här: 2011 del12011 del220122013201420152016, 2017.
 
Den 22/1 tog jag min ryggsäck (på hjul) reste till Asien med tre tjejer för första gången träffades på Kastrup. Vi började med några dagar i Singapore innan vi fortsatte till Thailand. I Thailand var vi på Koh Tao och Koh Phangang under fullmoon party, sjukaste! Jag fyllde även 20 under januari, men det firades inte mer än med pannkaksfrukost för min del.
 
Kvar i Asien och under februari blev det mer av Thailand, bland annat Phi Phi och Bangkok. Sedan åkte vi till Kambodja. Där besökte jag Angkor (bilden till höger). Under dagarna blev det en hel del sol och bad. Under slutet av månaden hände jag i Vietnam, det är ett bra land det!
 
I Mars var jag både i Vietnam, Filippinerna och Bali. Det var sååååå fint på alla ställe jag besökte och även om jag vid det här laget hade varit borta närmare två månader så längtade jag inte hem. Jag besökte de mest magiska stränderna, turkost vatten, risfält, teodling, vattenfall och mycket mer.
 
Under April var jag själv på resande fot. Första på Bali men där var jag matförgiftade så jag beställde mest roomservice och kollade på Netflix. Jag åkte även till Hong Kong, själv, och det var en riktigt upplevelse!! Jag älskar höga hus och där levde jag loppan med lyxbio, jag fixade naglarna, fotade i mängder och åt sushi mest varje dag. Den 9/4 landade jag hemma i Sverige och där fanns det fortfarande en del snö, så det blev en tur till backen. Vill du läsa mer om min Asienresa finns alla inlägg samlade HÄR.
 
Maj var väl inte den mest intressanta månaden, men efter flera veckor på resande fot så hade jag inget emot att ta det lite lugnt. Jag fotade, både mig och själv och blommor. Festade och jaa sen hände inget mer. Jag minns hur skönt jag tyckte det var att kunna dricka vatten ur glas och inte glaska, att kunna skölja tandborsten i kranvatten och att ha alla kläder i en garderob istället för en väska. Det blev även en väldigt spontan trip till Umeå och Brännbollsyran, men det var helt klart värt det.
 
I juni färgade och klippte jag håret, väldigt behövt efter resan även om jag klippte någon decimeter när jag var på Bali. (Bra bild dessutom där man ser längden på håret. not). Jag jobbade i juni och firade midsommar med ett härligt gäng. Jag och familjen var även ner till Södertälje för att min moster skulle gifta sig.
 
Jag besökte 2 festivaler i Juli, Sensommar och Härnösand, och där mellan var jag några dagar med familjen på husvagnssemester. Sommaren var magisk med värme så hände en del med kompisar och badade. Det blev även en del fester, men klagar inte.
 
I början på augusti åkte jag till Holland med min pappa några dagar. Han skulle jobba och jag hängde med som lite sällskap. Vi bodde i staden Almelo på ett riktigt nice hotell. Jag spenderade dagarna med ett gå runt och fota, shoppa och äta mat. En dag var jag dessutom till Amsterdam, en fin stad det där!
 
Jag var inte hemma på hela september alls typ, därför har jag bara två bilder som dessutom är fotade samma dag. September var en väldigt jobbig månad för mig och jag minns inte så mycket som hände.
 
Ny månad. Jag bakade bullar, köpte en grön tröja som jag bodde i och jag var en sväng med mamma på Ikea för att köpa julsaker. Jag fikade en del med min farmor och tog det mest lugnt.
 
Jag, pappa och min bror var till Stockholm i början av månaden. Dom skulle dit och jag hängde med för att bo på hotell, äta mat och shoppa lite. Jag hade 2.5 bra dagar i Stockholm och resterande tiden den månaden spenderade jag i Luleå med gamla kompisar. 
 
Min favorittid på året, december!! Denna december har jag bakat, städat och grejat inför jul. Det känns nästan som att jag inte gjort annat. Jag tog även skoterkort och jag firade en mysig jul tillsammans med min familj och släkt.
 
Gjorde du något roligt 2018? berätta gärna i en kommentar!

Denise

Vilket härligt år du verkar haft, jag vill också resa mer i Asien! Gott nytt år!


blogg: http://https://nouw.com/denisealice
Sarah

Du verkar haft ett riktigt bra år och så roligt att resa :)

Mitt bästa minne från 2018 är att jag hade turen att bli en av deltagarna i Bonde söker fru och fick flytta in på Simons gård :)


blogg: http://CheerSarah.devote.se
Celine

Din resa i början av året verkade vara så himla drömmig!


blogg: http://nouw.com/celinelundqvists
Tina

Sv: Tack så mycket! :)

Vad rolig läsning, vilket år du har haft! Så kul med massvis av resande, önskade jag var bättre på resa. Alltså turkost vatten, de är sååå fint! Superfina bilder! Hoppas du fått en toppen start på 2019!


blogg: http://nouw.com/tinafalkestad
Matilda Berlin

GOTT NYTT ÅR HJÄRTAT!!! Hoppas 2019 blir fantastiskt! <3


blogg: http://matildaberlin.se
Heléna

Låter som ett händelserikt år fyllt med en massa trevliga saker! Jättefina bilder också :D Hoppas ditt 2019 blir minst lika bra! Kram <3


blogg: http://helna.blogg.se
Angelica Wåhlin

Oj, vilket spännande år du verkar ha haft!


blogg: http://angelicawahlin.se/
Jeanette

Vilket bra år du haft :) Och vad mycket du har rest! Låter helt underbart att resa sådär mycket


blogg: http://nouw.com/jeanettek
Pauline Hurtig

vilken fin tillbakablick :D


blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin