Alicelindstrom

Jullista

Det här listan svarade jag på i fjol och året innan det så varför inte köra ett tredje år i rad? Är du sugen på att se om mina svar har ändrats hittar du de tidigare åren här: 2017 och 2016.

 

Pepparkakor eller lussebullar? Lussebullar. Jag har i år insett hur mycket jag älskar saffran, och inte bara i lussebullar. Utan även i kladdkaka och te.

 

Ischoklad eller marsipan? Marsipan. Jag har så länge jag kan minnas och gjort marsipangrisar till jul som jag doppar i choklad. En tradition som än idag fortsätter.

 

Lax eller sill? Lax! 

 

Sylta eller pastej? Inget av dom.

 

Paradis eller Aladdin? Jag är en mjölkchokladsmänniska så jag skulle säga Paradis. Meeeen vi har alltid Aladdin hemma hos oss för jag är en enda som föredrar ljus choklad. Men det är bara bra för mig, för då får jag alla goda bitarna!

 

Skumtomtar eller knäck? SVÅRT!!! Jag längtar alltid sönder efter säsongens första skumtomte men hinner näääästan äta mig less innan jul. Knäck har jag aldrig tröttnat på men skumtomar är ju gott. Svara båda på den.

 

 

 

Revbensspjäll eller lutfisk? Jag har aldrig ätit någon av dom så pass på den.

 

Glögg eller julmust? GLÖGG! 

 

Rödbetsallad eller dopp i grytan? Dopp i gryta får jag ta och svara. Jag har gått från att knappt smaka till att se fram emot att äta det.  

 

Ris a la Malta eller gröt? Gröt. Hemmakokt tomtegröt, mmmmm.

 

Köttbullar eller prinskorvar? Jag är som ni kanske vet pescetarian och därför inte äter kött. Meeen i vegetarisk form som föredrar jag köttbullar.

 

Julkorv eller julskinka? Samma som på den så äter jag inte kött, meeen vegoskinka är riktigt gott! Jag kommer i år för andra året i rad ha Quorns.

 

 

 

Hemma eller borta? Det spelar ingen större roll, bara jag får vara med min familj.

 

Chokladkalender eller paketkalender? I år är första året för mig utan chokladkalender. Istället har jag haft 4 olika kalendrar innehållande paket och jag har insett hur kul det är att varje morgon öppna något som jag inte vet vad det är. För jag bryr mig inte speciellt mycket om vad motivet på chokladen har, det smakar ändå samma.

 

Plastgran eller äkta? ÄKTA!

 

Arne Weise eller Ernst? Ernst, världen bästa!

 

När vill du att första snön ska falla? Innan första december.

 

 

 

Favoritjulfilm? Svårt! Tror jag får återkomma på den.

 

Favoritjulkalender? Sunes jul. Men jag gillar även årets. 

 

När öppnar du dina julklappar? Först några på morgonen i strumpan. Sen kommer farmor och då öppnar jag några till. Sen öppnar jag resten på kvällen.

 

Favoritjuldoft? Mitt doftljus Christmas Eve från Yankee Candle doftar magiskt. Men det bästa är nog doften av gran eller lussekatter i ugnen!

 

Vad framkallar mest julstämning? Klä gran, slå in paket, julmusik, julbaka eller att äta juligt.

 

 

 

Vad är viktigast med julen? Att jag får vara med min familj och släkt.

 

Kålrotslåda eller morotslåda? Jag råkar vara allergisk mot både morot och kålrot sååå jag skulle föredra ingen.

 

Julkyrkan eller Kalle Ankas Jul? Kalle Anakas Jul!


Alice

Åh, roligt att läsa! Föredrar också lax före sill alla dagar i veckan, haha!


blogg: http://nouw.com/aliceemericsson
Celine

Man får ju inte vara lika fin som du är!! Det borde vara olagligt :'(


blogg: http://nouw.com/celinelundqvists
enna

Så mysiga bilder :)


blogg: http://sayyeastofashion.blogg.se/
Jennie

Mysiga julbilder


blogg: http://minbloggsida.webblogg.se/?tmp=610596
Yasmine

Härlig lista! :D Vi ska testa Quorns julskinka för första gången, och jag är så taggad! Jag hoppas verkligen att jag ska tycka om den! :)


blogg: http://www.yasmissy.blogg.se
Anonym

söt blogg <3

Ida Hedlund

Åh, önskar att jag tyckte om den vegetariska skinkan :( Fjärde året som vegetarian och jag saknar fortfarande skinkan.


blogg: http://hedlundss.blogg.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin