Alicelindstrom

Vad jag ska göra när jag kommer hem

Nu har jag ju faktiskt befunnit mig på resande for väääääldigt länge. Jag har besökte en del länder, packat min väska ett antal gånger och sovit här och där men nu börjar jag faktiskt längta hem. 2.5 månader, som jag hittills varit  borta, är väldigt länge. Speciell om man är som mig och är väldigt hemmakär. Nu är det inte supermånga dagar kvar innan jag landar hemma i snöiga Sverige och jag har jobbat lite på en lista med saker jag saknar som jag annars tar för givet. När jag kommer hem ska jag:

 

- Dricka vatten ur ett glas. Jag dricker vatten i mängder men det är ur flaska. Tänk att dricka ett kallt glas vatten direkt ur kranen!


- Färga mina ögonbryn och fransar, främst brynen för dom är osynliga. Alltså verkligen ljusa!


- Borsta tänder med kranvatten. Det hade varit roligt att veta hur mycket pengar jag lagt på flaskvatten, både för att dricka och för att borsta mina tänder.


- Äta sallad utan att fundera på om jag kommer bli sjuk. 


- Kolla på filmer, youtube och serier. Jag känner mig så väldigt efter som missat allt som kommit senaste 3 månaderna. Inte har jag haft tid, eller främst internet, till att hållit ikapp.


- Sminka mig. Kanske låter konstigt då bland det skönaste med semester är att slippa sminket men nu när jag knappt sminkat mig (typ tre gånger) på 10 veckor så saknar jag allt mitt smink och mina skönhetsprodukter där hemma. Jag ser fram emot att fixa håret och måla ögonskugga.

 


Miss Baby Peaches

Man börjar reflektera en del när man är iväg! Så länge som du har varit borta har jag aldrig ens kommit närheten av. Jag har varit borta 2 veckor i sträck och då höll jag på att smälla av av hemlängtan de sista dagarna!


blogg: http://babypeaches.blogg.se/
Celine

Men så underbart lista!


blogg: http://nouw.com/celinelundqvists
Netti Starby

Förstår att du saknar allt det där och skönt att du snart reser hem! :-D Kramis


blogg: http://starbys.se
My

Kranvatten alltså <3<3


blogg: http://monkiapa.blogg.se/
Linnéa

Borta bra men hemma bäst brukar man väl säga ;) Förstår verkligen att du saknar allt det där :)


blogg: http://lru.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin