Alicelindstrom

Hur viktigt är ekonomi?

Hur viktigt är det inte att ha koll på sina pengar? Det gäller att hålla koll på sin privatekonomi varesig man vill det eller inte, för hur många gångar har man inte hört, läst eller sett om hushåll där det inte gått så bra. Ofta på grund av ett konstigt synsätt på pengar. Ens ekonomi styr ens liv så otroligt mycket, många gånger utan att man kanske tänker speciellt mycket på det. Saker som vad man äter till middag, vart man bor, intressen och så vidare.
 
Skulle det gå på tok och så finns det ekonomiska livlinor i samhället. Väldigt viktigt att pengarna används till några bra och att man inte lånar flera tusen för en vecka på Mallorca. Hade du inte pengarna till resan innan, hur tänker du att du ska ha pengarna när du kommit hem för att betala tillbaka lånet? Det är väldigt viktigt att man lånar när det verkligen är kris och vid större köp som kanske ett hus. Läs noggrant igenom alla villkor och jämför olika räntor. Det finns även sidor som meddelandelan.se som lånar ut mindre summor helt gratis och det är även i samarbete med dom jag skriver det här inlägget. Såklart avråder jag alla ifrån att ta onödiga lån, tänk igenom en extra gång eller två!
 
att sätta upp mål och spara pengar till en resa är mycket bättre än att låna pengarna
 
Jag skulle nog säga att jag har helt okej koll på mina pengar. Jag köper aldrig upp allt som finns på kortet bara för att jag har pengar och jag håller gärna i dom lite extra och spendera på något jag verkligen vill eller behöver. Så har jag varit så länge jag kan minnas och det skulle jag säga är en väldigt bra egenskap jag har. Jag som är en ung vuxen (låter så töntigt att skriva) och aldrig haft ett fast jobb utan tidigare år tjänat pengar på sommarjobb har inget överskott som jag sätta in dessa på olika sparkonton eller på aktiekonton. Annars är det en väldigt bra grej att spara pengar. 

Pauline Hurtig

jag tycker det är såå viktigt och vill alltid ha några tusen extra på kontot


blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Cecilia

Helt rätt!! :)


blogg: http://CeciliaSalomonsson.devote.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin