Alicelindstrom

Nyårslistan 2017

Jag hittade den här listan hos Celine och insåg att det var några år sedan jag svarade på en nyårslista så nuuuu kör viiii!

 

Gjorde du någonting 2017 som du aldrig gjort förut? 

Jag har tagit studenten och allt som tillhör det vilket är sådär aningen spännande. Jag har även åkt på tältsemester för första gången (uppvuxen med husvagn). Även besökt en ny kontinent.

 

Genomdrev du någon stor förändring?

Jag tog studenten vilket är en stor förändring. Att inte behöva gå till samma skola varje dag som man gjort i tre år är ju en förändring. Vilket även fått en förändring på min vardag då jag numera in pluggar, etc så måste jag klura ut egna luncher.

 

Vilka datum från 2017 kommer du att minnas?

3/6, 9/6 och 20/8. 3/6 var min bal och det känns verkligen som en once in a lifetime grej att få håret uppsatt och gå runt i en rosa glitterklänning. 9/6 är min studentdag. Dagen var väl inte överdrivet speciell men det är ett fint minne och en bra markering att där tog min gymnasietid slut. 20/8, haha det var då jag klappade kängurus och wallabies en hel dag. Att bara befinna sig i Australien är ett minne.

 

En glad Alice

 

Har något hänt som du önskat aldrig hade hänt?

Terror, svält, krig. 

 

Dog någon som stod dig nära? 

Nej. 

 

Det bästa du gjort under 2017?

Kan jag säga resa till Australien utan att 99% av det här inlägget handlar om Australien eller studenten.

 

Vilka länder besökte du i år?

Australien, 1 land i år men det räcker gott och väl.

 

 

 

Hur firade du jul 2017?

Tillsammans med min familj och farmor & farfar under förmiddagen. Som vanligt med paketöppning, dopp i gryta, mycket fika, julmat och mer paketöppning.

 

Bästa köpet? 

Min Canon EOS 70D. Jag har hunnit har tre olika systemkameror under 2017. 600D fram till april, 60D från april till september och sedan dess en 70D. Jag köpte 60D och 70D efter min pappa då han bytt kamera men mitt bästa köp av dom var såklart 70D, nyare och bättre. Ett annat väldigt bra köp var flygbiljetten till Australien.

 

 

 

Blev du kär år 2017?

Nope.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Gladast var nog de två gånger under året jag bokade flygbiljetter. Jag blir verkligen så glad och det kan väl hända att jag grät glädjetårar.

 

Har du skadat dig eller varit allvarligt sjuk? 

Nej och det är jag väldigt glad för!

 

Saknar du något 2017 som du vill ha 2018?

Kanske en plan vad jag ska göra med livet hade ju varit vääääldigt trevligt!

 

Har du varit full år 2017?

Ja, har jag nämt att jag tog studenten 2017?

 

En bild som symboliserar studenten. 

 

Vad önskar du att du hade gjort mer? 

Tagit tillvara på de bra stunderna, njutit mer. Och fotat mer.

 

Vad önskar du att du hade gjort mindre? 

Stressat. Jag skyller hela vårens stress på skolan.

 

Favoritserier i år? 

Modern Family, How I Met Your Mother, The OC eller The Crown.

 

Bästa boken du läste i år?

Jag har läst två böcker som inte var "Jag är Zlatan" som vi läste på svenskan eller de böcker jag behövde läsa för engelskan. Så den bästa jag läst är nog Arvet efter dig av Jojo Moyes, uppföljaren på Livet efter dig. Den var bra men inte väldsklass, slår iallafall Zlatan.

 

Sämsta boken du läste i år? 

Kan jag säga Zlatans på den? Uppgiften var att vi skulle läsa två böcker (GW Persons Gustavs Grabb och Jag är Zlatan) om två olika klassresor och jämföra dom. (kan ju tillägga att jag fram tills sista kapitlen i den första boken trodde att vi skulle jämföra deras klassresor, alltså resor med klassen, skolresor. Men det visade sig vara klassresa från "botten" till "toppen". HAHA)

 

 

 

Största musikaliska upptäckten? 

Ingen aning

 

Vad var din största framgång på jobbet år 2017? 

Jaduu

 

Din största framgång på det privata planet?

Jag skulle säga att jag blivit bättre på att säga vad jag tycker

 

Största misstaget? 

Jag kommer inte på något speciellt misstag. Såklart har jag gjort en del små, nobody's perfect, men inget jag kommer att tänka på nu.

 

Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?

Jag skulle nog säga att det är som förut. Kanske att jag har varit gladare för det har hänt en hel del bra saker under 2017.

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Det jag lagt mest pengar på är Australienresan. Flygbiljetter, mat och shoppingen där. Så på första plats kommer flygbiljett, mat har jag inte lagt så mycket på i år så det är nog shopping på andra plats. Ändå känns det inte som att jag köpte speciellt mycket kläder eller smink i år, så det är ju bra.

 

 

 

Något du önskade dig och fick?

Resa utomlands. Inte för att det var något som jag fick i handen, jag fick möjligheten att resa dit med pappa som sällskap. Jag som alltid vill resa så det var en önskan.

 

Något du önskade dig och inte fick?

Kommer inte på något, förutom en unicorn då såklart.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2017?

Jag fyllde år på en onsdag. Så jag gick i skolan som vanligt och fick bestämma middagen hemma. Vi åt sommarpaj med kladdkaka till efterrätt. mummsiii

 

Finns det något som hade kunnat göra 2017 ännu bättre?

Kanske fler resor.

 

 

 

Vad får dig att må bra?

Min familj och vänner.

 

Vem saknade du? 

Min mormor.

 

De bästa nya människorna du träffade? 

Mina Noodels. Tekniskt sett så har jag inte träffat dom fysisk utan vi har bara pratat via facebook och skype (senaste samtalet varade i 3 timmar och 23 minuter......). Dom verkar iallafall snälla och hade jag inte träffat dom hade jag kanske inte haft en flygbiljett bokad.

 

Mest stolt över? 

Att jag tog studenten. Ni ba men plz, 73,7% (2015) gör det (haha att jag googlade). Det är iallafall något jag är stolt över att jag har gjort för det är inte "bara". Jag kan formulera om mig, att jag tog studenten med okej betyg.

 

 

 

Högsta önskan just nu? 

Att 2018 blir ett bra år!

 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Jag ska gå utan för min comfortable zone i hopp om att upptäcka nya saker, uppleva mer och ha mer kul. Jag är ändå nöjd med 2017 och jag vet inte vad jag kan göra annorlunda för att 2018 ska bli bättre.  

 

Vad ser du fram emot 2018?

Min resa 22 januari. Behöver jag säga mer eller??

 

Årets största överraskning?

Jag kommer inte på något, tur det för jag gillar inte överraskningar.

 

Då höll jag på att kissa ner mig av skratt?

Det finns ett antal gånger men inget jag kommer på som går att förmedla i text hur kul det var.

 

Det här ögonblicket fick mig att börja gråta?

När jag (det var pappa som bokade, jag jobbade juee) flygresan till Australien. Det hade varit prat om att pappa KANSKE skulle dit en sista sväng och denna gång till en stad istället för ett militärfält i skogen och jag vet hur det är. Resor blir avbokade, han kan få veta två dagar innan att han ska åka på andra sidan jorden osv. Men när det var bokad kan en glädjetår ha fallit.

 

Årets största besvikelse?

Att det inte går att köpa pepparkaksfil för jag bor i norrland och det är skånemejeri som gör den. haha nä men jag vet inte. Kanske sommaren, som inte ens var en sommar. Den var jag besviken på, jag hade hoppats på lite mer värme och sol.

 

Det kommer jag aldrig glömma från 2017?

Allt runt studenten med bal, fester och flaket.

 

 

 

Det här hoppas jag händer 2018:

- Att jag ska ha en sjujäkla bra år.

- Kanske bli kär, sånt är ju myys

- Backpackingresan blir goals.

- Komma på vad jag ska göra med mitt liv.


JoJo

så kul att få läsa och så många fina bilder :)


blogg: http://nouw.com/rockdoll
Erica

Men studenten är värt att upprepas! Minns själv hur kul jag tyckte det var :D Haha! Låter som du haft ett superbra år!


blogg: http://lifebyerica.se
Emelie Eriksson

Vad mysig lista :D


blogg: http://nouw.com/erikssonemeliee
Gabriella

Men åh så himla roligt år du har haft!!


blogg: http://gabriellasigfridsson.se
Anna

Härlig lista och fina bilder!


blogg: http://nouw.com/annaass
Carro

Vilken härlig lista och studenten är verkligen något att minnas! :)


blogg: http://nouw.com/carroat
NICOLE

Å så härlig lista och bilder! Såå roligt med bal, student och allt :D


blogg: http://nwistrand.forme.se
Julia Persson

Men va kul att du tog studenten i år<3

Julia Persson

Verkar som ett kanon år<3


blogg: http://nouw.com/juliaperssonn
ajlimullersandvik.blogg.se

Gud så jag skrattade när jag läste om din tolkning på ”klassresor”! Så himla font på något vis! Där har man kvitto på en stressad gymnasiehjärna <3

Många fina minnen också, så glad :)


blogg: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
my

Åh förstår att du älskade Australienresan!!! Så härliga bilder!


blogg: http://monkiapa.blogg.se/
Felicia

underbar lista


blogg: http://frokentv.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin