Alicelindstrom

Mitt 2017

Det här är nog mitt favoritinlägg att göra till bloggen. Jag älskar att välja ut bilderna, scrolla i bloggens arkiv för att se vad jag egentligen gjorde varje månad och minnas tillbaka. 2017 är nu över och här kommer en recap vad jag gjorde månad för månad. Är du nyfiken på vad jag haft för mig tidigare år hittar du dom här: 2011 del12011 del22012201320142015, 2016.
 
Fotomässigt började året väldigt dåligt, jag verkar mest ha fotat mat. Jag gjorde veganska köttbullar för första gången och har sedan dess gjort det ett antal gånger. Jag fyller även år i januari så jag bakade en del inte firanden, bland annat kanelbullar.
 
I februari klippte jag mitt hår, inte för att det ser så mycket kortare ut på bilden. Jag var även med klassen till Stockholm på studiebesök. Det var verkligen en kort tripp med kanske 20 timmar spenderade i huvudstaden. Vi besökte slussen, regeringen och jag hann även med lite shopping. Annars hände inte så mycket speciellt i februari.
 
I mars hade jag mitt sista sportlov någonsin. Jag hann under den vecka med två turer till backen för att åka lite snowboard. Det blev en promenad i skogen för att fota de snötäckta trädan och att döma av mina inlägg så hade jag det väldigt lugnt i skolan med mycket sovmornar.
 
I April skedde lite ombyten på kamerafronten här hemma. Pappa köpte sig en 70D vilket betydde att jag fick ta över hans tidigare kamera som var en 60D. Ett stort steg från min 600D som jag hade tidigare och jag var mer än nöjd. Han köpte även lite nya objektiv, hurra för mig som får låna alla. I april var det även påsk och jag bakade en påskig kladdkaka med söta små djur. Egentligen mest för jag behövde bilder till mitt gymnasiearbete som var en bakapp.
 
En riktigt bra månad! Jag fotade några bilder på mig själv i början på månaden som jag behövde till en header. Annars var månaden väldigt bra med knappt någon skola, studentfester och jag längtade sååå mycket till studentdagen och sommaren. I slutet av maj hade jag min efterlängtade mösspåtagning.
 
Jag tror att jag knappt var i skolan i juni, jag var klar med allt och betygen var satta. 3 juni började jag dagen med två timmar hos frisören för att sätta upp mitt hår. Sen ytterligare någon timme stod jag hemma framför spegeln för att få till lite smink. Det var nämligen min baldag och jag hade en sån rolig kväll och jag kände mig verkligen såå fin. Nionde juni var en annan jäkligt bra dag i juni. Min studentdag!! Jag hade en fantastisk dag med champagnefrukost, häng i skolan, utspring, flakåkning, mottagning och slutligen utgång. 3 dagar efter studenten började jag sommarjobba och jobbade juni ut. Jag måste även tillägga att jag hade en bra midsommar med fina vänner och midsommardagen spenderade jag i köket för att laga ihop en midsommar middag till min familj.
 
I juli gick jag på semester, wohoo. Första veckan spenderade jag på taket då jag hjälpte pappa att byta tak. Det var lite läskigt i början men efter att ha gått fram och tillbaka och burit alla dessa plattor blev jag van. Jag var ledig hela juli och tog det mest lugnt. Det blev även en roadtrip/tältresa till Gotland med min dåvarande pojkvän och vi var väldigt turistiga och kollade på saker, badade och fotade mycket.
 
I augusti var jag tillbaka på sommarjobbet och jobbade i två veckor, eller egentligen en och halv. En seg måndag skrev pappa till mig och frågade om jag ville följa med till Australien på söndag. SÅKLART jag ville det!!! Jag kan fortfarande knappt fatta att jag har varit så långt bort. Att jag har varit i Australien (!!!!) Som ni förstår så var andra halva på augusti väldigt bra för min del och bestod av god mat, shopping, turistande och inte minst klappning av kängurus.
 
I september var jag tillbaka i Sverige och det hände knappt något roligt alls. Jag minns att jag var sjukt i nästan två veckor. Det blev ännu ett kamerabyte i september. Denna gång bytte min pappa till en 6D mark II och såklart ville jag köpa hans 70D. Så det blev en hel del foto för att testa kameran och lite nya objektiv. Min farfar fyllde år så vi var hem till dom på gomiddag, därav den vänstra bilden.
 
På kanelbullens dag testade jag att baka butterkaka för första gången och ojoj vad gott! Jag lekte även med pappas drönare och inte kunde jag tro att det var så rolig att flyga med. Jag filmade en del och klippte ihop en film samt tog en del bilder på de gula löven. I oktober längtade jag som en galning till jul och det blev ett besök till IKEA för att handla juliga saker och någon dag senare fick jag hem ett paket med glögg.
 
November var inte en speciellt bra fotomånad, jag verkar mest ha fotat mat och samarbeten. Jag åt iallafall supergoda pannkakor och till pappas födelsedag den femtonde bakade jag en tårta med vintertema (det är alltså granar på tårtan). Jag och min kille gjorde slut, dock kan det ha varit i december... Den sjunde november var en spännande dag, det var då jag och tre andra tjejer klickade boka. Vi bokade första biljetten till vår backpackingresa...
 
Min favoritmånad på året!! Min december var verkligen sååå mysig och jag hade något julig planerat nästan varje dag. Jag bakade kakor, godis, lussekatter, gjorde ett stor pepparkakshus, slog in klappar och myste framför julfilmer. Jag hade en toppen julafton med familj och f&f och sedan jul har jag mest tagit det lugnt.
 
Ännu ett år är över och överlag måste jag säga att jag haft ett riktigt bra år. Visst, det har gått upp och ner samt varit en hel del skit men det har hänt mycket roligt i år som jag kommer minnas såsom bal, student, studentfester, Gotland, Australien och en mysig jul. Fokuserar och minns på det positiva istället.

Celine

Så tråkigt att du och din pojkvän gjorde slut men det verkar ha varit ett jättefint år för dig ändå!


blogg: http://celinelf.blogg.se
FeliciaO - Everyday / Fashion / Modeling

Så kul att se :)


blogg: http://feliciao.se/
Dixi Wonderland

Va vacker du är! Gott nytt år fina du :D


blogg: http://dixiwonderland.com/
ajlimullersandvik.blogg.se

nu ser jag på Croodarna IGEN för att samma filmer går förstås idag på nyårsafton ;D Ditt år ser helt härligt ut, det syns att det varit ett bra år :D


blogg: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
linda

vilket fint inlägg! härligt år!


blogg: http://www.nouw.com/Lindalinnros
Erica

Låter som du haft ett väldigt fint år <3 Synd att du och din kille gjorde slut..

Önskar dig ett toppenbra 2018!


blogg: http://lifebyerica.se
Pauline Hurtig

så fint inlägg!


blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Daniela

Gud vad härligt allt ser ut!! Jättefina bilder :)


blogg: http://nouw.com/frostfoto







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin