Alicelindstrom

St Kilda & Brighton

 
Igår tisdag gjorde jag en liten längre utflykt till andra sidan centrum. Även fast jag åkte långt så var det inga problem alls, tågen och tramsen går hela tiden. Jag började med att åka till St Kilda för att titta på Luna Park, de fina gatorna och en pir. Längst ut på piren fick jag äntligen se pingviner, dom gömde sig bland stenarna och var sååå söta!
 
 
Efter det tog jag tramen till en tågstation och hoppade på tåget några stopp för att komma till Brighton Beach som precis som St Kilda är en populär strand. Jag gick längst strandpromenaden från Green Point (första bilden) till beach housen (sista bilden) och jag fortsätten även en bit extra. När jag kände mig nöjd där tog jag tåget tillbaka en timme till Williamstown och hotellet. Det blev en bra promenad på 13 km men allt var så fint och vädret var riktigt fint och varmt, solen värmer jäkligt bra här down under.

Emma JS

Åh Luna Park har jag velat besöka sedan jag såg tvillingarna Olsens film!


blogg: http://shinesobright.blogg.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin