Alicelindstrom

Longhair struggle

Långhår problem nummer ett måste nog vara att det ständigt blir stopp i avloppet. Varje gång jag duschar blir det en liten trasselboll av hår på golvbrunnen och säkert en lika stor i avloppet och efter några veckor blir det som en liten pool på duschgolvet varje gång jag duschar. Jag fixar alltid det själv och jag känner att jag inte behöver gå in på detaljer hur jag gör, det är inte precis det mysigaste man kan göra en fredagkväll när man inser att det kommer bli en vattenläcka om jag inte gör något snart. Det har aldrig hänt mig, men såklart kan det gå så illa att man behöver anlita någon för att få avloppsrensning. Det finns faktiskt professionella jourer som jobbar med att lösa såna här problem och det är därför jag ville göra texten med Lybecks. Känner du att det är något du inte vågar på själv när du fått stop i handfatet, toan eller duschen så är det att rekomendera att du anlitar någon som vet vad hen gör! För man vill verkligen inte att det ska leda till en vattenskada, översvämning eller liknande. Har det någon gång blivit stopp lite för olägligt för dig? Berätta gärna i en kommentar, jag har faktiskt ingen roliga historia gällande det här.
 

Clara

Det har aldrig blivit stopp för mig (tack och lov) men jag vet verkligen vilket struggle det är. Brukar borsta igenom håret och spola ner det som följer med borsten innan jag går in i duschen, i förebyggande syfte liksom. Det minimerar i alla fall risken för fågelbo av hår i golvbrunnen.


blogg: http://caups.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin