Alicelindstrom

Weekend i Warszawa

Just nu känner jag bara att jag vill hitta på något roligt, en resa. Det behöver verkligen inte vara något speciellt. Kanske en weekend eller liknande, det går bra att stanna Sverige. Jag vill se och uppleva något och inte bara följa samma mönster dag ut och dag in. Jag tror verkligen inte att jag är ensam om att vilja ut och resa nu när kylan och mörkret har börjat komma. Jag håller just nu på att planera in ett litet äventyr under höstlovet, jag behöver något att se fram emot. 
 
Detta inlägg då, det kommer att handla om weekend resor till Warszawa. Warszawa är Polens huvudstad och ligger då alltså på lite varmare breddgrader. Dock så kollade jag vädret där och det verkar som att även den staden får minusgrader på natten till veckan. Jag har faktiskt aldrig varit i Warszawa men jag skulle gärna vilja åka dit. Det är iallafall en stad som är väldigt kulturell och historisk. Under andra världskriget förstördes staden enorm men idag är är staden renoverad och på nytt uppbyggd.
 
 bilden är från pixabay.com
Du kan enkelt resa till Warszawa med färja eller flyg, beroende på vad du själv är intresserad av. På sidan warszawapolen.se hittar du den mesta information du behöver. Där står det om shopping, restauranger, boende, sevärdheter, nattliv och även om de olika stadsdelarna. Jag som är ganska intresserad av shopping skulle verkligen vilja åka dit. En av Europas största köpcenter, Arkadia, finns i staden. För utom det erbjuder staden både vintage och lyx. Om jag skulle få chansen att åka på en weekend till Warszawa skulle jag inte bara shoppa. Jag skulle kolla på sevärdheter, kanske Upprorsmuseet eller Kungliga slottet. Jag skulle även satsa på att äta bra mat. Kanske prova någon polsk traditionell mat, som rödkål och rödbetssoppa. Har du någon gång varit i Polen eller kanske till och med i Warszawa? berätta gärna i en kommentar.
inlägget är sponsrat

Pauline Hurtig

så mysigt med resor :)


blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin