Alicelindstrom

Molntjänster mm

Idag lever vi i ett samhälle där väääldigt mycket är datorbaserat. Information som tidigare skrevs på papper ligger nu lagrade på hårddiskar, viktiga företagsdokument, personliga bilder och filmer och ja allt. Det finns en risk med det, men det finns ju såklart en risk med det mesta. Utan säkerhetskopieringar så kan det sluta riktigt illa om datorn eller hårddisken skulle gå sönder. Jufcorp.com är ett IT konsult föreag inom backup, molntjänster, IT säkerhet och serverdrift. Dom vet då alltså hur företag och föreningar ska säkerthets spara för att inte förlora viktiga filer. Dom hjälper till med bland annat molntjänster, backup och IT säkerhet. Där kan du få svar på frågor om exempelvis förbindelser, nätverk, servern, brandväggar och konfiguration. Vilket är saker som alla kanske inte har full koll på. 
 
 bilden är inte min 
 
Skulle jag någon gång ha ansvar för något liknande skulle det nog vara skönt att få hjälp så allt går rätt till, om det blir fel så skulle det kunna vara mycket arbete som försvinner! Hemma säkerthetskopierar jag allt från min dator till en server här hemma, det sker automatiskt varje dag. Det var himla tur för att för några månader sedan gick min hårdisk sönder men alla filer, bilder och dokument fanns kvar utan problem. Så ett tips till er, säkerthetskopiera!!! Flytta över bilder till en externhårddisk då och då eller hitta ett annat sätt att spara på.
inlägget är sponsrat








Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin