Alicelindstrom

Vill man ha något så ska man jobba för det

Dom flesta av oss har nog någon gång sålt något för att tjäna pengar. Kanske sålde du jultidningar när du var mindre. Eller så sålde du lotter, kakor, plastpåsar eller liknande för idrottslaget eller för klassen? Jag har sålt för allt som jag nämnt tidigare. Därför har jag valt att göra detta med kakservice.se som ger ungdomar möjligheten att tjäna in pengar till lag och skolklasser. I åttan eller nian så sålde min klass faktiskt kakor och godis ifrån den sidan då vi samlade in pengar inför våran klassresa. Det var nog kanske det mest lättsålda jag sålt, vem vill inte köpa en låda godis liksom? 
Jag tycker faktiskt det är bra att man visar ungdomar att om man jobbar så kan man tjäna pengar. Det är bra att ungdomar får en chans att tjäna pengar och då förhoppningsvis inser att man måste jobba för att kunna köpa den där mobiltelefonen eller för att åka på cup eller klassresa. 
 

Kimmey

Min klass sålde new body och salami så att vi kunde åka på klassresa. haha


blogg: http://bimbolie.blogg.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin