Alicelindstrom

Smart på tivoli

Vem vill inte spara pengar samtidigt som man unnar sig själv det man vill? Jag är verkligen en sån person, jag googla gärna en stund för att hitta den billigaste av det jag söker. Eller klickar runt på olika sidor om det finns någon rabattkod som gör köpet några procent billigare eller kanske ger gratis frakt. Vi vill väl alla spara pengar och tid. Kanske speciellt nu under sommaren. Jag vet inte men det känns som man har fler möjligheter under sommaren, möjligheter att spendera pengar och hitta på roliga saker. Troligen för att man är ledig. Jag sommarjobbar även under sommaren, vilket får mig att känna mig extra rik och att jag förtjänar den där tröjan eller pudret. Men vem vill egentligen spendera överdrivet mycket på en semester när man har andra viktiga utgifter? Det gäller att hålla sig inom en gräns och vi ungdomar måste inse att alla i vår krets kanske inte har lika mycket pengar att spendera på roliga aktiviteter.
 
Jag trillade nyligen in på en himla smart sida där du enkelt kan jämföra olika tjänster, lån, platser osv för att spara pengar. Zmarta är en tjänst med olika barrometrar beroende på vad det är du vill jämföra. Till exempel billån, försäkring, semester, jul, utbildning osv. Jag hittade till och med ett tivoli-index. Där ser du vilket tivoli som är billigast per åk och även annat som kan vara roligt att veta. Du kan även svara på några frågor för att ta reda på vilket tivoli som passar dig bäst. Jag fick Skara Sommarland, vilket jag vet är en av mina favoriter. Gör testet du med här. Skara är faktiskt bara 1 krona dyrarer per åk jämfört med ettan, vilket inte är dåligt! Kommer du besöka någon nöjesfält i sommar? Isåfall vilket?
 
Vad passar bättre än lite tivoliinspo?
bilder från weheartit // inlägget är sponsrat

Pauline Hurtig

har nästan aldrig varit på tivoli..


blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Paula

superfina bilder! :)


blogg: http://paulamoisiola.com







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin