Alicelindstrom

Rent vatten

Vi lever i en värld men stora skillnader. För mig är det självklart att jag har rent vatten att dricka som kommer ut ur en kran, i valfri temperatur. Medan andra måste gå långa sträckor för att hitta vatten, och när dom väl hittar är det långt ifrån lika rent som vårat här i norden. Jag har nog inte upplevt dåligt vatten, kanske utomlands men då har jag och min familj utan problem kunna köpt vatten på flaska. Det är inget jag har upplevt hemma i Sverige, dock har jag läst och hört om att det varit det på andra ställen i Sverige pga av läckage eller liknande. Men hallå? om det händer i Sverige står det på nyheterna och blir värsta grejen men i många länder är det vardag!!
 
Jag tror att det är många som vet att det krävs avancerade reningsprocesser, vattenfilter och vattenrenare för att få vattnet drickbart. Det gäller på alla ställen i hela världen, även i Sverige. Vårat vatten behöver även renas, det är inte rent när det tas från sjöar. Men det är nog inget som vi tänker på hela tiden, vi förväntar oss att det är så. På sidan som jag skriver den här texten med www.bravavattenrening.se hittar du information om vattenfilter och hur du kan analysera ditt vatten.








Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin