Alicelindstrom

Halkbana

Jag tog ju nyligen körkortet, i torsdags för att vara exakt. Som många av er kanske vet så är riskutbildningarna obligatoriska för att ta ett körkort. Både Risk ettan som är teori och Risk tvåan, eller halkbanan som den också ibland kallas. På Risk tvåan får du testa på att köra på vinterväglag. Jag tog ju mitt kort under vintern, alltså var det ganska halt ibland. Men ni som tar under sommaren kommer ju inte få testa på så mycket halt, bara vanlig asfalt. Det är säkert olika på olika halkbanor med olika körskolor vad man får göra. Men vi fick iallafall testa bromsa i olika hastigheter på halt och på "vanligt" väglag. Dock var mitt vanliga snöigt och isigt för det var vinter, men inte lika halt som det hala. Sen fick vi köra i en superisig kurva. Driving Ranch är en halkbana i Stockholm, som har Europas mest realistiska halkbana med vägar, kurvor och backkrön. Dom är godkända av vägverket sedan 1985.
Jag var ganska nervös inför min halkbana, men det var egentligen bara roligt. Det fanns inga krav att du måste kunna det här blabla, utan det var mer att man skulle testa på så man har upplevt att kört på halt väglag någon gång. 
 
bilden kommer från deras hemsida, inlägget är sponsrat

MALIN

Du är så sååå duktig som klarade körkortet! Heja heja! Kram


blogg: http://malinkirstine.se
Emelie

Alla säger att halkkörningen är så svårt och nervöst! :/


blogg: http://photobyemelieee.blogg.se
Marlene S.R

haha är så nervös för att köra halkbanan:)


blogg: http://maarlenez.blogg.se/
Amanda.

fast jag gjorde halkbana på sommaren, och dom lägger ut vatten och såpa på plåtarna så det blir snorhalt.








Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin