Alicelindstrom

Mitt 2016

För sjätte året i rad kommer här min årsresume i bilder. Är du nyfiken på vad jag haft för mig tidigare år hittar du dom här: 2011 del12011 del2201220132014, 2015.
 
Jag började året med att hänga med några kompisar och hade en riktigt bra kväll. Den största händelsen i januari var min födelsedag då ja fyllde ARTON. Lyckades fylla år på en måndag så dagen spenderades i skolan och sen på kvällen kom lite släkt. Jag fick bland annat min älskade Thomas Sabo armband som använts flitigt.
 
Februari var en chill månad. Jag minns knappt vad som hände och jag fotade inte speciellt mycket. Jag tog körtkortet i början på februari då jag fyllt år i slutet av jan, bland de bättre dagarna under året! Jag köpte min bby Tory Burch under månaden men annars har jag inga minnen eller bilder från den månaden.
 
Under mars började snön smälta och jag införskaffade mig ett par snygga Stan Smith och även en ny jacka. Mars var ganska lik februari, jag fotade inte så mycket och det hände knappt något speciellt.
 
Under april hade jag bland annat slutet av mitt påsklov. Det pluggades även en del, hade nationella prov, kämpade i skolan och åt sötpotatispommes. Jag klippte och piffade upp mitt hår i form av slingor och en kallare ton, blev himla nöjd! Längtade väldigt mycket till sommar och sommarlov.
 
Under maj fotade jag lite bilder i skogen i motljus. Bland annat med solglajjer som jag fått hemskickade. Det var äntligen ljust ute och jag började fota ännu mer. Hade mysiga grillkvällar, omysiga pluggkvällar och slutet av maj åkte jag med klassen till Luleå för att kolla på universitet och lokala företag. Det var roligt att slippa gå till skolan i några dagar iallafall.
 
Jag gick ut mitt andra år på gymnasiet (WHUUUT?). Började några få dagar senare sommarjobba och gjorde det juni månad ut. Firade midsommar med en krans i håret, bokade en resa och fick hem mitt all time fave skal från Richmond & Finch.
 
2 juli lyfte planet, bland annat innehållande mig och min pojkvän till Turkiet. Första gången för mig utomlands utan föräldrar och första gången för mig i Turkiet. Vi hade en grym vecka med sol, bad och god mat. Precis vad jag behövde! 16 timmar efter att jag kom hem från den resan hoppade jag in i bilen och åkte på husvagnssemester med familjen till Norge för att se Trollstigen, Geiranger och annat fint. 
 
Jag var ledig nästan hela augusti, vilket kändes väldigt skönt. Jag hittade på mysiga saker med min kille och sista helgen innan skolan började hängde jag med pappa på Porschebana. Min första gång körande på bana och det var verkligen så roligt! Lite otur med vädret som var spöregn och otur att pappas bil gick sönder när han körde sitt andra pass och att jag bara hann köra ett, menmen taggad till nästa år. Ja sen så började skolan, vilket det inte finns så mycket mer att säga om.
 
September rullade på bra, precis som hela hösten. Jag åt världens godaste veganska lunch och köpte världens söta tofflor. High Land Cattle. Kämpade på i skolan och fotade väldigt lite faktiskt.
 
Oktober. Äntligen började löven ändra färg och jag blev då mer pepp på att ta med mig kameran ut. Oktober liknande september till stor del och jag kan nog inte riktigt skilja på dom och jag vet inte vad som hände under vilken månad.
 
Under november hade jag höstlov, fotade min julheaderbild och började tagga inför julen. Jag köpte ett gäng doftljus på ikea, tjuvstartade med glöggen, bakade pepparkakor och längtade till december. Jag beställde även min studentmössa, det börjar verkligen att närma sig!
 
Årets bästa månad om ni frågar mig. Den har bestått av mycket plugg, tack alla lärare som ska lägga alla prov under samma veckor. Men jag har även hunnit med alla julförberedelser. Bakat, städat och pyntat. 22 december gick jag på jullov och då fick jag dessutom ta emot ett stipendium. Julafton firades med familjen och en stund med farmor och farfar. Sedan dess har lovet bara flutit på med lugna dagar.
 
 
Överlag har det här varit ett bra år. Det har, precis som alla andra, haft upp och nergångar. Men det har hänt mycket roligt och jag känner mig taggad på 2017. Kan knappt fatta att det redan gått ett år sedan jag skrev det här inlägget förra gången! Har du någon roligt/spännande/tråkig/ovanlig händelse som hände under året som du vill dela med dig av?

Zyllah

Otroligt snygga bilder, och att du hållit igång i så pass många år är otroligt bra jobbat av dig. <3


blogg: http://zyllah.com/
Amanda Jona [SPONTAN]

Så kul att få se! :)


blogg: http://spontan.blogg.se
Beatrice Jakobsson - Fotograf

Så kul att få läsa om ditt år!! :) Bilderna från Turkiet är så härliga!


blogg: http://beattriicee.blogg.se/
ullie

Massa fina bilder
gott nytt rå o ett fint sånt önskar ja dej kramar


blogg: http://weberskold.se/
snie.blogg.se

härliga bilder =)


blogg: http://snie.blogg.se/
emelie

låter som att du haft ett underbart år! :)


blogg: http://nouw.com/emelieastemo
Pauline Hurtig

så underbart inlägg!


blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Anonym

Det ser ut som ett bra år!

Heléna

Vilken härlig årsresumé och så fina bilder! Kram <3


blogg: http://helna.blogg.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin