Alicelindstrom

Jullista

Pepparkakor eller lussebullar? Lussekatter tror jag. Pepparkakor är sjukt goda dom med men jag hinner nästa bli lite less på dom då jag äter dom varje dag.

 

 

Ischoklad eller marsipan? Marsipan. Jag äääälskar marsipan och mandelmassa mer än mest. omnooom

Lax eller sill? Lax. Jag har inget större problem med sill men lax är godast. Gravad och kall- eller varmrökt. Lyckas aldrig lära mig vad det är vi har på julbordet.

Sylta eller pastej? Jag har nog inte smakat något av dom så ingen aning. 

Paradis eller Aladdin? Jag är en mjölkchokladmänniska, så Paradis! Men vi har alltid Aladdin då jag är den enda i min familj som gillar mjölkchoklad. Men det är bara bra, alla goda blir kvar till mig :D

 

Våran 210 cm uppblåsbara tomte. I år kommer han få sällskap av en ren som pappa köpt i Australien. 
 

Skumtomtar eller knäck? Knäck!!! Mammas knäck är MMMMM

Revbensspjäll eller lutfisk? Jag har nog inte smakat någon av dom på julbord så ingen av dom. Dock har jag smakat revbensspjäll i en biergarten i Tyskland. haha

Glögg eller julmust? Glögg! Jag tror att jag har druckigt mer glögg i år än vad jag druckigt under hela mitt liv! Jag har fem flaskor som är mina och en eller två som jag redan tömmt. Man måste ju passa på. Tidigare år har jag klarat mig på en eller två flaskor.

Rödbetsallad eller dopp i grytan? Dopp i gryta. Jag var inget fan av det förut men har blivit det de två-tre senaste åren.

 

 

Ris a la Malta eller gröt? Gröt med kanel!

Köttbullar eller prinskorvar? Jag gillar ingen av dom och har nog helt ärligt inte ätit en köttbulle eller korv på flera år. Jag väljer ingen!

Julkorv eller julskinka? Somsagt så gillar jag inte korv så det blir skinka bara för att skinkmacka till uppesittarkvällen är bland det bästa!

Hemma eller borta? Det spelar ingen roll bara jag får vara med familj eller släkt.

Chokladkalender eller paketkalender? Paketkalender med choklad och godis? haha nä men jag vet inte vad jag skulle vilja ha i en paketkalender. Kanske säger chokladkalender för det är ett måste.

 

 

Plastgran eller äkta? Äkta!!! Älskar doften av gran och skiter i om det barrar, det hör ju till julen!

Arne Weise eller Ernst? ERNST!! Jag kollar Jul med Ernst varje år och tycker det är sååå mysigt!

När vill du att första snön ska falla? I slutet av november eller allra senaste första december. Sen är det ju viktigt att den stannar fram till jul och inte försvinner efter en vecka som den gjorde i år...

Favoritjulfilm? Jag kan inte välja en, men kanske The Holiday.

Favoritjulkalender? Svårt! Tror Mysteriet på Greveholm, båda versionerna.

När öppnar du dina julklappar? På morgonen öppnar vi dom som tomten lämnat i julstrumpan. Sen kommer farmor och farfar och då öppnar vi paket från dom. Sen på kvällen efter middagen öppnad vi dom som ligger under granen.

Favoritjuldoft? Pepparkakor, lussekatter, gran, glögg ALLT!

 

 

Vad framkallar mest julstämning? Julfika eller julfilm eller julpynta.

Vad är viktigast med julen? Det låter klyschigt men att få vara med min familj.

Kålrotslåda eller morotslåda? Inte ätit någon av dom så ingen. Dessutom är jag troligen allergisk mot båda så skippar dom.

Julkyrkan eller Kalle Ankas Jul? Kalle Ankas Jul. Jag går inte i kyrkan och jag ser mycket hellre på Kalle.


Anonym

Roligt att läsa och fina bilder!

Tilda

Åh, så himla juligt och mysigt inlägg! <3


blogg: http://nouw.com/tildakarlsson
Stina

Mysig lista!

Stina

Mysig lista!

JUNITJEJ

Så kul att läsa dina svar!


blogg: http://www.junitjejen.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin