Alicelindstrom

Christmas feelings

Julen är nu bara 8 dagar bort och det är inte alla som kommit in de rätta julkänslorna. Därför tänkte jag i det här inlägget tipsa om mina top åtta (för det är åtta dagar kvar) tips på för bli pepp på julen.
 
- Kolla julfilm. Jag har skrivit ett inlägg här med mina favoriter och dom jag tänkt se om i år som kommer att publiceras imorgon
- Lyssna på julmusik. Tipsar om MixMegapol som spelar julmusik hela december. Såååå mysigt att köra till skolan i mörkret på mornarna och lyssna på julmusik. Dessutom pratar dom ibland om julgranar och annat juligt så det är bara mer mys. Annars finns det mänger utav bra jullistor på Spotify.
 
 
- Drick glögg. Gillar du inte glögg, drick te. Gillar du inte te, drick choklad. Drick något varmt, kryp ner i soffan med en filt och kanske en bok eller dator. 
- Slå in paket. Jag brukar alltid lyssna på julmusik och ha en fireplace youtubevideo igång på min TV för extra mys och julkänsla.
 
 
- Gå i butiker. Hur mysigt är det inte med alla skyltfönster, julklappsset i butiker, limited editions och annat juligt? Älskar det!
- Tänd doftljus med doft av något juligt. Jag älskar Yankee Candles, men söker man efter något lite billigare har IKEA många som luktar juuuul!
 
 
- Julbaka. Pepparkakor, lussekatter, knäck, kola och vad annars man kan komma på. Älskar doften av pepparkaka eller lussekatter! 
- Julmusttävling. Hur roligt? Vi hade det hemma för två år sedan. Mamma hade hittat några olika märken sen skulle vi gissa vilken som var vilken och även betygsätta.
 
 
 
Sen så är det ju inte alla som vill få julkänslor, då funkar det toppen att undvika dessa saker! haha Vad gör du för att höja julstämningen?

Angelica

Vilka bra tips! fina bilder till (: Min absoluta favorit för att få julstämning är att baka pepparkakshus med julmusik och se filmen "mupparnas jul" Men den sparar jag alltid till kvällen innan julafton (:


blogg: http://lillglimt.blogg.se/
Linda

Åh, bra tips! Måste verkligen få mer feeling!!


blogg: http://lindaviktoria.se
Flisan

sv: hehe jag med :P

mysiga bilder :D


blogg: http://nouw.com/lifeandtv
Anonym

Mysigt inlägg!








Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin