Alicelindstrom

Hockey VM

Jag är en person som är väldigt ointresserad av hockey. Kanske lite konstigt då jag bor i en "hockeystad". Eller vad är ens en "hockeystad"? Jag bor iallafall i en stad där många är intresserade av ishockey och över allt ser man loggor och det snackas ofta om matcher och rubriker i tidningarna är inte heller ovanligt. Hockey är en stor sport som flera miljoner spelar och ishockey är faktiskt en av världens största sporter. Det finns ligor runt om i värden, vissa större än andra. 
Snart drar hockey VM igång som i år arrangeras i Ryssland mellan sjätte maj och tjugoandra maj. Kommer du att följa Sverige i värdsmästerskpen? som jag nämde längre upp är jag inte speciellt intresserad och kommer inte att kolla. Jag är mer den som surar över att det är matcher på tvn instället för de program som jag vill se. På sidan vmhockey.se hittar du iallafall allt om tv-tider, grupper, resultar, hur man enkelt får tag på biljetter, landslagstrupperna för de olika länderna och mer. Ni som är intresserade av hockey och har lite mer koll på sveriges lag och de andra lagen, vad tror ni? Har Sverige en chans att vinna i år?
inlägget är sponsrat

Gabriella

Jag är också väldigt ointresserad av hockey, tycker att det är såå himla tråkigt!!


blogg: http://gabriellasigfridsson.devote.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin