Alicelindstrom

Photoshoptips - Gör din egna vattenstämpel

Att göra sin egna vattenstämpel är super lätt, här kommer ett enkelt photoshop tips.
 
Öppna en ny bild maybe 1000x200px med genomskinlig bakgrund. Arkiv > Nytt (File > New)
Skriv en text med svart färg. Tex ditt namn, bloggnamn eller vad du nu vill ska stå på stämpel. 
Klicka Redigera > Definera Penselförinställningar (Edit > define brush preset)
Döp din pensel
Klart
 
När du vill använda din pensel väljer du brush verktyget (klicka på tangenten "B") och välj din pensel.

Ett tips:
- Öppna bilden du vill stämpla
- Gör ett nytt lager och markera det nya lagret
- Välj stämpel verktyget och din stämpel
- Välj svart färg och ändra storleken & stämpla
- Sen efteråt kan du ändra opaciteten på lagret. Som du ser på min bild är texten ganska genomskinlig.

Rebecca

bra tips :)


blogg: http://byrrebecka.blogg.se
Morgan

Vill du vinna en fet länk? Anmäl dig till veckans blogg nu så drar jag en vinnare inom kort :) Det är bara att kommentera att du är med så är det perfekt :D kram!


blogg: http://nattstad.se/morganw







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin