Alicelindstrom

Svar på hår frågor

 
Hur många gånger har du färgat ditt hår? Jag har blekt slingor 1 gång, tonat kanske 4 gånger, haft lila och blått underhår, färgat både lila och blått hemma, men en gång färgade jag lila hos frisören.
Är ditt hår färgat nu eller är det din naturliga? Blekte slingor för något år sen som fortfarande är kvar. Annars är det nog mitt naturliga.
Hur får du det så långt? Jag vet egentligen inte. Jag är inte speciellt snäll mot mitt hår. Men antar att det är något jag ärvt, från farmor :)
Vad använder du för produkter? När jag dushar har jag shampoo och balsam. Ibland hårinpackning. Använder alltid hårolja efter jag har dushat. Ibland har jag hårspray men försöker använda det minre. Och använder torrshampoo, om det nu räknas? Jag använder olika shampoon och balsam, mina favoriter har jag inte hemma just nu, men dom är från Loreal i Elvital serien. Här är ett inlägg med hårprodukter jag anväder, och där finns mina shampoon och balsam med. Dom på bilden har jag just nu. Hårinpackningen använder jag 1-3 gånger i veckan. Mitt volympulver, volym creme, volym spray pulver, hår mouse, värmeskydd och hårsprayAnvänder det inte vardagligt längre. Men händer ibland. Salt Spray, inte använt den så mycket än. Men gillar den. Torr shampoon från Batiste, alltid bra att ha, använder när det behövs.  Hår olja, den är så bra, älskar den. Skrev ett inlägg om den här 
Är ditt hår slitet efter att du tupperade det? Om nej, hur gjorde du för att det inte skulle bli det? Jodå, det är nog ganska slitet. Slutade med att använda volymtång och tuppera det varje dag för att det blev så slitet, och för att det tog tid. Just nu tupperar jag det lite. Det är klart att det sliter, men tror det funkar bra på mitt hår. 
Vad är ditt naturliga hår? lockingt? rakt? Mitt naturliga hår är lite vårigt.
plattar/lockar du ditt hår? 
Plattar det inte så ofta, jag har lite andra knep för att få det hyffsat platt. Och lockar gör jag nästan aldrig. Sover i flätor.
Hurr lång tid tar det för dig att fixa ditt hår på morgonen i genomsnitt? Det beror på om jag gör något med det, typ flätor eller något. Men om man bara tuperar lite och sätter upp luggen så kanske 2/3 minuter.Om jag gör en fläta eller något så tar det längre tid.
Använder du löshår? Nej jag använder inte löshår, allt är äkta.
Brukar ditt hår lätt bli fett? Om du inte har det så hur gör du för att inte få fett hår? Det är ganska svårt att säga. Men tror jag ligger lite mittemellan. Vissa får fettigt hår på engång och andra behöver bara tvätta håret en gång i veckan. Jag klarar mig tre dagar utan att tvätta håret och att det inte ser eller känns fettigt. Att använda torrshampoo är ett super bra tips mot fettigt hår.
 
 
 Roligt att ni ställde så många frågor, men som sagt, jag är inte proffs det jag kanske sagt nu är helt fel. Men såhär gör jag och dethär använder jag. Har du något tips på en bra produkt så är det bara att säga till!

Mögel

alltid toppen ... jag Älskar din superfint blogg :)


blogg: http://www.lacksokning.com/luktproblem/mogel/
Anonym

Älskar ditt hår!

Emmi

Jätte bra tips!<3 Kolla gärna in min blogg ;)


blogg: http://beautydreams.blogg.se
Anonym

Vart köper du ditt torrshampo?

Svar: köpt de på kicks (:
Alice Lindström

Julia

Kan du inte göra ett inlägg där du visar hur du får ditt hår rakt? :) Du skrev ju att du inte brukar platta håret och hade andra knep.

Tyra

sv; Tack så mycket!


blogg: http://tyralofqvist.blogg.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin