Alicelindstrom

Tjäna pengar på sin blogg

"Du lägger ju upp massa reklam" "Tjänar du pengar på din blogg" BLABLA här kommer ett inlägg om reklam på min blogg.
Yes, jag tjänar pengar på min blogg. Vissa kanske tycker att man utnytjar sina läsare, alla har ju sina egna åsikter, men det tycker inte jag! Jag tjänar ju pengar pågrund av siffran som varje dag besöker min blogg, vilket är ni läsare. Jag tycker själv inte att det är något fel med att tjäna pengar/få en saker som man recenserar. När jag recenserar saker så är det inte bara för min skull, det är även för att tipsa er om saker jag gillar. Jag skulle aldrig tipsa om något jag inte tycker om. Jag skriver dessutom alltid i inlägget om det är sponsrat, både om jag får pengar för att skriva ett inlägg eller om produkten jag skriver om är sponsrad. Men det betyder fortfarande att det är helt mina egna åsikter! Ville bara clear things up och dela gärna dina åsiker om sponsring, alltid roligt att veta hur andra ser på saker. 
 

Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione

Det många läsare inte vet är att får man något gratis så ska ju de deklareras. Får du en klänning för 399 kronor så ska du deklarera den summan vilket betyder att chansen är stor att du måste betala tillbaka till skatteverket.

Sen är det också lag på att man alltid ska annonsmärka sina inlägg. Ett flertal bloggare har blivit anmälda för att inte skriva när dom har ett samarbete eller använder affilate länkar.

Svar: Men precis! mer jobb bakom än vad man kan tro.
Alice Lindström


blogg: http://dixiwonderland.com/
Beatrice

Alla har olika åsikter men håller med dig, gör din grej för din blogg är superbra! Kram tjejen :)


blogg: http://beatriicea.forme.se
Amanda

Håller med dig! Vet du vart man kan läsa på kring lagar osv rörande det här? :)

Svar: Det är bara att googla, du lär nog hitta massor!
Alice Lindström


blogg: http://amandas.vione.se
Pauline Hurtig

verkligen inget fel att tjäna pengar på bloggen, iallafall inte om man som du skriver inte tipsar om något man inte gillar. Jag gör lika! :)


blogg: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin