Alicelindstrom

Svaren på frågestund - Foto & Blogg

jag är total nybörjare på att ta kort med en digital kamera... kan du ge några tips till nybörjar? Ett tips är att läsa sig sin kamera, inställningar som iso, bländare och slutare kan vara bra att veta. Bara öva och öva.

varför är du bäst och äger i att göra så sjukt fina designers? tack sötis, jag har ingen aning. Lärt mig allt jag kan själv eller från google.

Vilket redigerings program använder du? Photoshop CS6

Varför började du blogga? Tyckte det verkade kul, läste ett gäng bloggar så gjorde en blogg och är typ fast nu.
Vad har du för kamera? En Canon EOS 600d, hela min kamerautrustning hittar ni här

Visa hur du knäppte och redigerade bilden du har som header. När jag knäppte den bilden använde jag mig av stativ och fjärrutlösare och fotade i motljus. Sen redigerade jag den i photoshop, då satte jag ihop fyra bilder, ändrade lite färg och sånt. Orginalbilden, helt utan redigering ser ut såhär↓


Tips på att fota mer intressanta bilder? Testa nya saker, tänk inte att det där kommer inte bli bra på bild, vem vet, det kanske blir en super fin bild!
Kan du börja göra fler videobloggar? Vet inte hur många gånger jag sagt det, men jaa. Kom med förslag på vad jag ska videoblogga om.

Kan du börja lägga upp fler photoshop tips? Javisst, något speciellt du vill se? Jag har faktiskt ett tips i utkastet som snart kommer på bloggen.

Hur många unika besökare har du om dagen? Det väljer jag att hålla för mig själv.


tappade inte du många läsare när du bytte namn? ja, men jag känner ändå att det var värt det!
hur gjorde du din header du har nu och din förra? Båda har jag fotat och redigerat själv, den som jag har nu står en liten snabbis beskrivning lite längre upp och den andra hmm jaa man skulle kunna säga att det är en hemlis.


Emelie

Photoshop verkar bra, men komplicerat haha ;)


blogg: http://nattstad.se/bymelli
Lisa

orginalbilden var ju superfin!
Tänk vad mycket man kan göra med en bild!
du är bäst! <3333


blogg: http://ekenberg.devote.se
Nina

Snygg tröja:3


blogg: http://enlilakrokodil.blogg.se







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin