Alicelindstrom

söka jobb?

Har du funderat på att skaffa jobb? eller ifallfall sommarjobb? hur ska jag gå till väga? hur gör man? vad ska man göra? och så vidare. Det är något jag inte är ett dugg bra på, har egentligen ingen aning hur man ska göra då jag aldrig har sökt jobb eller något sommarjobb. Jag tjänar ju en liten slant på bloggen, och det räcker för mig för tillfället.
Men för alla er som funderar på att söka jobb så tipsar jag om metrojobb. Där kan man söka jobb och finns en massa viktiga och intressanta texter ni kan läsa. Det finns även sommarjobb man kan söka där för er som är sugen på det.
Några tips när man ska skriva ett brev är att man ska vara lagom personlig, man ska tänka som en journalist, alltså ska du inte börja brevet med något som ”Tja, jag heter..” Det är också viktigt att motivera sig. Och förklara bra vad man menar.
Och om jag skulle fota en CV bild, då skulle jag tänk på många saker, inte bara hur jag ser ut. Bakgrunden, den vill man gärna ha oskarp eftersom det är en porträtt bild. Ljuset, kameran blixt är inte alltid den bäst. Det gör ofta att ansiktet ser fett ut osv. Om man inte äger en extern blixt, refläxskärmar osvosv så funkar det super bra att ta bilden ute. Fast in te i direkt sol, så syns skuggor som man inte vill ska synas och man kisar lätt med ögonen.
 

Alice Florén

Hur mycket tjänar du på bloggen? :)
Läser din blogg varenda dag, supermysig blogg ju!
Kram


blogg: http://alicefloren.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin