Alicelindstrom

Svaren från mini frågestunden - del 2

Var får du din inspiration ifrån? Från weheartit, andra bloggar, youtube, vardagen osv
Vad för slags bloggar gillar du? Jag gillar fotobloggar och vardags bloggar. Aldrig fastnat för en häst eller mammablogg, eller musik eller bak heller för den delen. Gillar blandade!
Varför ville inte du heta bilderbyalice? Tror jag redan svarat på det i ett inlägg, men lite kort var det för att jag längre inte vill ha ett namn med foto/bilder.
 
Tycker fortfarande att det är lika roligt att fota, och delar ju fortfarande med mig av bilder.
 
Bästa och sämsta med att blogga? Bästa är självklart alla läsare, sämsta är hat och skit. Jag har tur som inte får så speciellt mycket av sånt. Men det är verkligen inte kul.
kan du göra en video hur du sminkar dig? Jag har funderat på ett börja göra fler videos. Vad vill ni ha för videos?
Kostar Photoshop i så fall hur mycket per bild? Ja photoshop kostar, men man betalar inte per bild. Man köper det och får redigera hur många bilder man vill. När man köpt det behöver man inte betala något mer.
 
redigerad av mig i photoshop - världens bästa redigeringsprogram
 
Vad kostar photoshop? Sånt har jag ingen koll på, priserna ändras ju säkert och det beror på vilket ps du vill ha. Kolla in Adobe.com så kanske du hittar något. 
När startade du blogg?
30 januari 2011
Hur har du gjort din meny? 
Min meny har jag gjort med hjälp av koder. Jag lyckades aldrig hitta en tutorial för blogg.se som visade hur man gör. Jag tog koder från tumblr och gjorde om dom lite. 
Hur bytte du bloggnamn samtidigt som domän och hur mycket kostar ett domän med .se? Jag bytte aldrig namn, jag bytte bara min domän. Min blogg heter påsättochvis fortfarande bilderbyalice.blogg.se, namnet som jag skapade den som. Men det syns inte, man ser bara min domän.
Hur byter man bloggen till .se? Man köper en domän med .se. Pris har jag ingen aning om då min pappa fixade det åt mig. Googla så hittar du säkert massa olika erbjudanden.
Hur kunde du ladda upp en video på videofyme? Jag har gjort ett inlägg om det här.

˟ Photospiration

Fina bilder!


blogg: http://photospiration.blogg.se
Linda Dahl

Så fina bilder!


blogg: http://dahlinda.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin