Alicelindstrom

2012

Började året med att fota raketer. Firade med lite folk.
En kall dag i mitteen av januari hängde jag med Tova, vi åkte pulka och fotade! allt var sååå fint den dagen! kolla träden! fyllde även år i januari.
 
Var på en super fin fotopremenad på troligen en av årets kallaste dagar, med ny snö och sol.
Fotade en massa ego bilder med bella. på just denna hade jag fått en fin fläskläpp från innabandyn..
blekte slingor och tonade underhåret hos frissan!  blev sååå nöjd!
 
På sportlovet stack vi till fjälls, och åkte skoter, snowboard och slalom! 
Tova och jag bakade supersöta cupcakes, vi failade lite men dom blev fina iallafall!!
Smått bodde i min onepiece hela mars. höhö spenderade mycket tid med kameran osv.
 
Påsklovet spenderades med att slita upp golvet i köket och att fota söta bilder på bella i påskägg.
Fotade bella i massor när det började bli lite varmare ute och snön försvann. Och eftersom allt var så trist ute, såå blev det mycket bella.
 
Spenderade mycket tid med att fota, mest blommor. Hade det jobbigt med allergin meeeeeen överlevde.
En fett fin katt med snyggste ögonen kom på besök. Ingen aning vems det är men den fick vara med på bilder iallfall. (är den katten som är "andra halvan" när jag är halvkatt)
 
Gick på sommarlov, hade två awesome photoshoots med tova två dagar i rad.
Sen packade vi husvagnen full och bilade ner till paris. Campa på en ö i seine, vandrade tre dagar i Paris innan vi åkte vidare uppåt till Normandie. Käkade hur mycket baggisar som helst!
 
Halva juli var vi borta. En vecka i Normandie där vi kollade på kringsmuseeum, bunkrar, kringsminnen och andra saker från kriget! Blev lite shopping också. Älskade getterna, sååå söta jue! 6 styckna som bodde i en bunker på campingen! Sen efter en vecka i normandie började vi åka hemmåt genom Holland och Belgien. 3 veckors resa, shiiit vad man fick se saker! 5 länder! delad första plats med bästa sommarn i mitt liv!
 
I början av augusti flög jag ner själv till stockholm och bodde hos min moster. Blev mest bara att gå runt i affärer! Åkte dit med en hyffsat tom väska, och kom hem med en full!
Fotade även mina objektiv! Skolan började igen, hände inte så mycket! saknade lovet.
 
Köpte min nya kamera, 600d, och sålde min gammla 450d. SÅÅ NÖJD! årets bästa köp tror jag! kom på att jag älskar att redigera lite större saker, alltså inte bara kontrast och färg.
Hade en super mysig höst dag i skogen lite foreveralone, meen kul det med! Fick till ett gäng med bilder som blev bra!
 
Fortsatte med min redigering, hann med en bild varje helg typ! sen på höstlovet stack familjen till Kanrieöarna, Puerto Rico. Värme, sol och bad! Jag hängde mest i poolen och vid glassen! All inclusive skare va! (tävlar mot lillebroshan vem som kan ha kvar bandet på armen längst, ska vinna) vi hade med GoPro kameran såå blev en massa undervattens bilder och filmer.
 
Höstlovet fortsatte in i November, alltså var vi kvar i värmen i början på månaden. Vi bodde uppe på ett berg och hade 20? minuter att gå ner till standen. Var inte så kul att komma hem till ett snöigt norrland. 
Pappa köpte en Canone eos 60d + lite objektiv, och dom får jag låna. Fotade "min utrustning" så samlade ihop ett gäng.
 
Ny snö på marken, och lussekattebak första advent! Tränade och spelade innabandymatcher, pluggade och sen blev det julbak närmare jul. Fick massa awesome julklappar, spelade innebandy cup med bästa laget och fotade raketer sista dagen 2012.
 
Taggad att se om jag lyckas fota några fina bilder 2013! 

Emma

Vilka fina bilder! :)


blogg: http://emmaotildes.blogg.se
Emma

Sv; Tack sötis blir jätte glad :)


blogg: http://emmaotildes.blogg.se
issa

hej!
fin blogg och fina foton, Allt bra? <3


blogg: http://swedishswag.blogg.se
My Frost

Fina bilder & blogg♥
Tack ännu en gång för vinsten i lucka 20. Har mejlat dig, om du skulle ha missat det ;) Första bilden i september på dina läppar. Du har väl redigerat den, inget riktigt hål va? :O

Ha det bra!


blogg: http://photosbymysan.blogg.se
Alva

Jag bara älskar din blogg, är så himla underbar!
Jag slår vad om att DU fotar snygga bilder i går :D

Ha en bra början på året Alice :)


blogg: http://alvvis.blogg.se
Emma

I vilket program redigerar du i?


blogg: http://emmasblogg.blogg.se
Rhoda Rodis'-Livet som superwoman!

Hoppas du hade en bra nyår?

kolla gärna in min novell, kommentera gärna vad du tycker om den?

Ha en fortsatt bra första dagen av 2013! :D


blogg: http://fotografsiiidan.blogg.se
Cajsa Fotograferar

Fina bilder :D

Gott nytt år :D


blogg: http://www.cajsaphoto.blogg.se
Anonym

fina bilder!

Anonym

fina bilder!

Anonym

fina bilder!

Olivia

Svar: Jag fick ett objektiv med när jag köpte kameran, men 18-55 IS ! :D
❥ Olivia


blogg: http://byoliviaz.blogg.se/
emma foto&tatuering

fina bilder

Svar: tack sötis!
Alice Lindström








Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin