Alicelindstrom

svaren från frågestunden - foto

vilka bloggar läser du? - mina kompisars, hofh, hannalovisasol, caty åå några fler.

 

hur länge har du fotat? Alltid älskat det, fick min första kamera i julklapp när jag var 5 år. köpte min första system kamera i mars 2011. 

 

min andra kamera, 2 megapixlar. den "tappade" jag förövrigt ner i Götakanal när jag var typ 7-8 år. hur fan kan man tappa ner i kamera i götakanal? och det var inte tappa. den lixom FLÖG och sen bara PLASK! haha har världens bästa pappa som dök ner de fyra (?) metrarna till botten och hämtade upp den! den fungerar heelt felfritt!
bara att den SUGER! döpt den till fisken..
 
 

 

Hur länge har du bloggat? sen sommaren 2010.


Hur länge har du haft din kamera? den jag har nu har jag haft i tre veckor.

 

Kan du lägga upp din favorit bild som du har tagit? OMG vad svårt, har en massa bilder som jag är nöjd med! men en som jag kommer på just nu som jag diggar är ↓ (är för lat för att söka rätt på den jag gillar mest)

 

 

I vilket program redigerar du dina bilder? I photoshop. har haft det i kanske fyra månader nu, (skrev aldrig att jag fick det + att jag fick ny dator) men jag ÄLSKAR DET!


Villken bloggportal använder du? blogg.se


Tycker du att denna bloggportalen är bra? njaa ibland är det bra och ibland krånglar det.

 

vad fick dig att börja blogga? läster några bloggar, tyckte det verkade kul, älskade att skriva och hade väl brist på liv. inget jag ångrar idag!

 

I vilket program och hur gjorde du bilden på halva dig och halva katten? - i photoshop ♥ och hur, ehhm, jag kom på själv hur man skulle göra, såå är lite krångligt! men testa googla, kanske finns något! för jag är sämst på att förklara! den bilden ↓

 

 

Vilka typsnitt använder du? en himlarns massa, älskar att sitta och kolla på snygga typsnitt på dafont.com!

 

Varför bloggar du? tycker att det är himlarns skojjigt!

 

Du har säkert nämt det tidigare men vad har du för kamera? köpte en ny för tre veckor sedan, en Canon EOS 600d. innan det hade jag en Canon EOS 450D

min nya älskling ↓ min förra i bakgrunden.

Har du några bra kamera tips till en "nybörjare" som mig? Lär dig din kamera, träna på att fota manuellt, jämnför dina bilder från då du började fota och dom du fotar nu, då blir man pepp på att lära sig ÄNNU mer!

 

Har du gått fotokurs eller är du född geni?? HAHAHAH FÖDD GENI?? jag har inte gått någon fotokurs. min pappa har lärt mig lite, sen har jag lärt mig själv.

 

Hur/Var dgör du alla dina texter på bilder osv, t.ex denna då om du förstår vad jag menar! dom gör jag i photoshop.

 

Favorit motiv att fota? Svårt, jag gillar att fota det mesta. men portätt är skojj, även fast jag sällan fotar det för har ingen att fota. och landskap, macro och det mesta är roligt!

där fick Tova komma med på en bild ↓ från i midsommras tyyp.

 

vad har du för kamera mobil dator? du kanske har svarat på det? - kamera -Canon EOS 600d. Mobil - iphone 3gs. dator - HP. har säkert svarat på det fleeera gånger men gör det igen!

 
Kan du inte göra fler videobloggar? jovisst, var vill ni att jag ska prata om/visa?

 
Kommer en eller två delar till!

Bunny

Kattbilden var riktigt fin! :D


blogg: http://bunnys.blogg.se
Leila

sv: ja allt är jätte bra, sj då? :)


blogg: http://polkapolka.blogg.se
Malva

- Jadå, själv? :D


blogg: http://mkdn.blogg.se
sv.

Hej! Jo men då måste du få mitt lösenord så att du kan lägga till det. Men kan du vänta några dagar, för jag ska byta header och bakgrund!:)


blogg: http://svaare.blogg.se
Lotta

Sv: Campus är typ hela området där alla byggnader ligger till universitetet men det finns ju även restauranger, fik, butiker, kårer osv. där :)


blogg: http://olesenstjej.blogg.se
Ylva

Kan du inte visa några typsnitt du berättade förut att du hade massor kan du inte visa tre? (som inte någon i KBP har visat)

Svar: jodå, men har bara ingen aning vilka dom har visat! :pp
Alice Lindström

Fotograf Annie

Bra jobbat att tappa kameran i Göta Kanal :P


blogg: http://blogg.anniesfotografier.se
Emma

Vilket photoshop är det du har? :)


blogg: http://byemms.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin