Alicelindstrom

Hur jag fotade den bilden

Här kommer en förklaring på hur jag fotade bilden som den här uppe ↑

Jag använde:
Canon EOS 450D
EF 50mm 1.8 II
Stativ (sunpak)
Fjärrutlösare

Jag satte fast kameran på stativet sen ställde jag den stadigt.
Ställde in kameran på dessa inställningar:
Läge Av.
längsta bländartalet som i mitt objektiv är F/1.8 för att få en så suddig bakgrund som möjligt!
Och då blev slutartiden automatiskt 1/1600 sek.

Sen använde jag fjärrkontrollen för att få in skärpan på mig där jag står!
annars om man står bakom kameran blir skärpan långt bort när man vill ha den där man står!
sen tog jag bilden.

det är på såsätt jag tar många av mina bilder på mig själv, stativ och fjärrutlösare, för att få skärpan.
Om det är inomhus använder jag ofta blixt, men just den dagen jag fotade dom bilderna tyckte jag inte det
behövdes eftersom det var soligt!

hoppas ni fattar, säg till om ni vill ha fler foto tips

kram

Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin