Alicelindstrom

Hur blond är du?

En blondin deltar i tv-frågesporten Vem vill bli miljonär?
Programledaren ställer följande frågor:

1. Hur länge varade det 100-åriga kriget?

a) 116år

b) 99år

c) 100år

d) 150år


(Blondinen väljer möjligheten att inte svara)


2. I vilket land uppfann man ''Panamahytten''?

a) Brasilien

b) Chile

c) Panama

d) Equador

 

(Blondinen ber publiken om hjälp)

3. I vilken månad avslutade ryssarna oktoberrevolutionen?

 

a) Januari

b) September

c) Oktober

d) November

 

(Blondinen utnyttjar möjligheten att få hjälp via telefon och ringer en annan blondin)

4. Vad var Kung Georg IVs riktiga namn?


a)
Albert

 

b) Georg

 

c) Emanuel

 

d) Jonas

 

(Blondinen väljer att ta bort två felaktiga svar)


5. Vilket djur har givit namnet till Kanarieöarna?

 

a) Kanariefågeln

 

b) Kängurun

 

c) Råttan

 

d) Hunden

 

(Blondinen svarar fel och är ute ur spel)


Om du tyckte att blondinens svar var dumma, så kommer de riktiga svaren här:

 

1. Det 100-åriga kriget varade i 116år - från 1137 till 1253.

2. ''Panamahytten'' uppfanns i Equador.

3. Oktoberrevolutionen avslutades 7 November

4. Kung Georg IVs riktiga namn var Albert. Kungen ändrade sitt namn 1936.

5. Kanarieöarna är uppkallade efter en storväxt hundras som funnits på ön.

 

Nu är frågan hur mycket klokare du än blondinen...? :P


Wilma [FOTO]

Dum du är, du lurade mig nu ju :((


blogg: http://wilmaan.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin