Alicelindstrom

URL

Få fram URL på en bild!
URL står för Uniform Resource Locator
Det finns många sätt att få fram urlén på en bild (den behöver man om man ska lägga upp en bild i tex menyn, eller om man vill ha en bild som bakgrund eller header)
 
1. Antingen laddar man upp den på bloggen, och kopierar koden som kommer fram.
2. eller så laddar man upp den på en sida, som tillexempel http://www.tinypic.com/
På tinypic (som jag tycker är nice) "bläddrar" du fram din bild och laddar upp den, sen kopierar du som är vid Direct Link for Layouts. Det är den du behöver!

Men det är lättast att ladda upp den direkt på bloggen om det är det du ska ha den till!
 
Hoppas ni fattade!

Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin