Alicelindstrom

Tårt tävling på skolan!

Hej bloggen
Idag var det ju tårt tävling på skolan, så jag har tänkt att visa lite bilder från den! :)
Så här går det till på våran skola:
Varje klass blir indelade i grupper med typ 3-6 st i varje typ!
Sen så bakar man en tårta.
Sen kommer en jurry och väljer ut en från varige klass alltså en från 6a och en från 6b.
Och dom tårtorna går till finalen!
SÅ då blir det tio tårtor i final och sen är det en annan jurry där som väljer ut den som vinner
och den som kommer på andra plats och på tredje. Övriga hamnar på delad 4!
Så Maja M, Maja N, Alicia och min tårta gick till final från 6a!
Och i finalen kom vi på tredje plats!!!!
Förra året gick vi osso till final och då kom vi på delad fyra!
Sen så fick vi äta upp tårta och det som belöv över (typ mer än halva tårta)
delade vi på och tog hem! (:
Haha det var en jätte skojjjjjig dag! (:
Förra året gjorde vi en mello tårta. Men då var det inget tema!
Iår skulle man göra en vänskaps tårta och sen skulle man skriva en dikt som passar till tårtan!

Men här kommer en bild å våran tårta!



Våran tårta!!






Våran tårta från sidan! (:





Våran tårta med tredje priser framför!!
Priset var 25 kr i kiosken! (:



Här är våran dikt!!!
Haha mobba den inte för att den e lite konstig (var lixom jag som skrev den)
Haha älskar att skriva dikter men e ju sämst på det! xD


ses








Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin