Alicelindstrom

Hur jag tar mina vatten bilder

Nu har jag tänk visa hur jag tar mina dropp bilder! (:
Det finns säkert flera sätt att göra på men såhär gör jag! :D

Du behöver:
Vattenkran
Enfärgat papper
Skål (heldst färgad)
Och en kamera såklart!

Och sen är det väldigt lätt!

SÅ här kan det se ut ↓


Jag brukar ställa en enfärgad skål i diskon under vattenkranen!
Sen fyller jag skålan halvtfull
Sen så droppar jag vatten i skålen från kranen och då är det bara att fota! (:
Man få ha tålamod, testa att he på så det rinner vatten fast inte så mycket!
Då kan det bli som ett spppplascch! (:
Men komihåg att ha tålamod, jag tar kanske nästan 100 bilder, och sen väljer jag ut typ kanske tio som är bra!

Tips: Ha starkt ljus! Jag tycker att det blir bäst om det lyser rakt ovanför!



Komentera om du inte fattar! :D


Lycka till (:


Anonym

jätte bra tips ska pröva det:)


blogg: http://saracaarolin.blogg.se/
Jojjo

Måste testa ta vattenbilder sen, jättebra tips :)


blogg: http://jojjoworld.blogg.se/
Anonym

super häftig








Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin