Alicelindstrom

Youtube klipp på bloggen

Hej bloggen, nu ska jag visa hur man lägger in ett Youtube klipp på bloggen (i ett inlägg)
jag kommer att visa med och utan bild! (:
Vi börjar med bild (video).
När jag visar detta använder jag min av denna låt: klicka HÄR så kommer du till videon.
Låten heter 21st Century Girl, jag tycker att den är bra, hon som sjunger är typ tio år, åå
väldigt söt åå bra! videon tycker jag är lite konstig. men men

Gå först in på Youtube och välj vilket klipp du vill lägga in på din blogg!! (:
Sen klickar du på dela, det hittar du under klippet! (:
Sen klickar du på bädda in!



Klicka i Använd den gammlainbäddnings koden!!
för annars funkar det inte!!
sen kan du välja vilken storlek!
men jag tycker att 560 x 340 är bra!! (längst till vänster)
sen kopierar du hela koden som är i rutan!!

Skapa ett nytt inlägg på din blogg!!
klicka på HTML knappen! den är till höger om knappen där man väljer bild!
då kommer det upp en ruta, klistra in koden där längst ner!
sen klicka du uppdatera!



där du skriver ditt inlägg har det blivit en gul ruta!! och det ska det!
sen när du har skrivit klart inlägget klicka du som vanligt på spara & publicera! sen
kan du förhandsgrandsa hur det blev! om du vill ha den mindre eller större!




Men om du inte vill ha med själva musik videon, utan bara kanten där man pausar och där man
ser hur långt det har gått på filmen, då gör du på samma sätt som när du har med en video!
men det du ska ändra är att när du klistrar in koden från youtube i HTML rutan ska du ändra
height, det står på två ställen!
så det ska står 25 ist!
här är en bild om du inte fattar ↓


det som är inringat i rött på bilden, ska du ändra till 25!
sen klickar du uppdatera och sen har du fått en smal och lång ruta, sen publicerar du det!!
och sen kan du se. då ska det se ut såhär om det har blivit rätt:




Vist var det inte så svårt??
komentera om du inte fattar!!
Kram (:



Tovan

Tack så super duper mega mycket! <3


blogg: http://ekotovan.blogg.se/
stina

vem är det som sjunger?


blogg: http://sstinasfoto.blogg.se/
andrea fanny lundberg

varför ska man använda den gammla inbäddningskoden ? :)


blogg: http://andreafannylundberg.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin