Alicelindstrom

Ändra typsnitt på inläggen

För att ändra färg, storlek, typsnitt osv på texten i dina inlägg gör du såhär:

gå in på design - redigera stilmall och bläddra ner till något som ser ut ungefär:
.entrybody{

Under det ska det stå lite saker som:
font-family: ”Arial”, Times, serif;

font-size: 12px;
font-weight: normal;
text-align:left;
color: #000000;
line-height: 140%;
background-color: #fff;
padding: 10px;

}

här nere finns en förklaring vad varje rad ändrar ↓

font-family: ”Times New Roman”, Times New Roman, Times;  <---- här ändrar du typsnittet! du kan skriva in fler, för alla tysnitt finns inte på alla datorer, men jag brukar bara skriva in på två!

font-size:  12px; <-----storleken på texten!

font-weight: normal; <------ om texten ska vara tjock, normal. du skriver in bold/normal/

text-align:left; <------ här ändrar du var ska texten ska vara placerad. Ändra mellan left (vänsterjusterad), right (högerjusterad) och center (centrerad/i mitten)

color: #000000; <---- färgen på texten

line-height: 140%; <---- där ändrar du hur ”luftig” texten skall vara, det är avståndet mellan raderna som ändras. Högre siffra, desto mer utrymme.

background-color: #ffffff; <----- här ändrar du färgen på bakgrunden 

padding: 10px;  <------ här ändrar du hur mycket luft det ska vara runt hela din text! testa dig fram till du är nöjd!

Förhandsgrandska innan du sparar!


Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin