Alicelindstrom

Ändra färgen på bakgrunden bakom inläggen

Hej alla som läser min blogg!!
nu ska jag visa er hur man ändrar färgen på bakgrunden bakom inläggen!!
Det är jätte lätt! och jag ska försöka förklara så bra jag kan! xD

Gå in på design-redigera stilmall



sen ska du bläddra ner till något som heter #content.
Det kan ju se olika ut i olika stilmallar! men såhär ser det ut för mig:

div#content {
background-color: #fff;
border:1px solid #000000;
  float: left;
  clear: left;
  display: inline;
  padding: 0 20px 20px 20px;
  width: 605px;
}

Och det som du ska ändra på är background-color: #fff;
Om det inte står det, kan du ju bara skriva in det!! (:
Jag har ju vitt bakom mina inlägg, och därför står det #fff; för #ffffff är ju vit!! (:
och då är det bara att ni ändrar på det!!
här har du en färgkarta, om du inte har din egna favorit!

Vist var det lätt??
komentera om ni inte fattar!
kram (:


Tova

Väldigt lätt att förstå, som alla andra tips till blogg.se som du ger<3


blogg: http://ekotovan.blogg.se/
Anonym

hejsan, som du ser har jag ett hemligt bloggnamn aa men det är så att jag inte ger ut till vem som helst, jag har nyss börjat på blogg.se och jag har fått jätte bra hjälp av din blogg men det är en sak jag inte fattar.

Jo jag sätter in bakgrunden som jag sa men det blir kapad i mitten sen blir den igen som att det är 2 bilder om du kunde skriva ett inlägg om hur man gör om du vet det :)

Lovisa

Om man ökar storleken på widht från 540px; så åker om mig, senaste inläggen mm. ner (alltså längs ner på sidan) Hur ska man göra för att få upp den igen utan att ändra tillbaka till 540px;? Villken kod ska man ändra?



Tacksam för svar :)


blogg: http://minapix.blogg.se/







Välkommen till min blogg! Jag heter Alice, är 22 år (född 1998), bor i Norrland och jag har sedan 2011 drivit den här bloggen där jag skriver om mitt liv som innebär vardag, bilder, tankar, tips, kläder, skönhet, resor och mycket mer. Är du nyfiken på att veta mer om du mig kan du läsa mer om lilla jag HÄR.


För kontakt, samarbete eller liknande nås jag på [email protected]





follow me @alicelindstroom



bloglovin